måndag 24 maj 2010

aktiv dag :)

Dagen har varit hektisk men kul. Hämtade på dagis vid 14 och sen åkte vi till gamla dagiset och hälsade på. Det var med blandade känslor som jag åkte dit. Var lite orolig för nutti, hur han skulle reagera men det gick så bra. Han var så glad över att se sin favvofröken Pia (jag hade ringt innan och kollat så hon jobbade idag och hon var lika glad att se sin favvokille) De pussades o kramades och han lekte med sina gamla kompisar. Det märktes inte ens att de varit ifrån varandra i snart 6 månader.
Sen gick vi vidare för att möta upp Lisa, lille Ibra och Melda (melda från gamla dagiset) och Emilia, lille Nathaniel och Julian (julian fr gamla dagiset). Vi satt på deras innergård i solen och barnen lekte som vildar. Det var en aning kyligt men soligt och klar himmel. Vi satt där ett par timmar och sen var det dags att åka hemåt. Vi stannade till och handlade lite mat och sen hem o käka. Pappa kom hem strax efter oss så vi hade det jättemysigt tillsammans sen. Klockan var nästan 19 när vi ätit klart och sen var det dags för lek med tågbanan. Sen kvällsbestyren och sen sängen. Han somnade på 2 röda vid 20.15 :)
Jag hamnar här som vanligt...men ska logga ut fr datorn och ta en cigg och sen stupar nog jag med. Tänkte ev ha nutti hemma imon från dagis och bara ha en mamma-son dag. Har satt upp honom på dagiset men tänkte att vi kan ha lite mysigt tillsammans hemma. Vid 15.30 ska vi fika med min fina vän Emilia igen och hennes kids som vi träffade idag. Städade idag innan jag hämtade Alexander och det är så otroligt skönt att komma hem till en nystädad lgh! Sånt gör mamsen glad! Alexander sa till pappa när han kom hem: ta av dej skorna på mattan annars blir mamma arg. Hon har dammsugit idag! Sådan mor sådan son:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar