onsdag 12 maj 2010

update

Sorterar lite i mitt liv...
Idag är jag leeeedig och jag njuter. Jag hade en dust med min son idag på morgonen men det löste sej till slut. 3-åringar kan vara väääldigt jobbiga stundvis. Nu sitter jag här, jag tvättar lite och tar dte lugnt. Jag gick av mitt pass igår morse och jag kan inte säga att det är så jävla kul på jobbet. Men orkar inte ta allt det här och nu. Jobbar hela helgen sen och det är inget jag ser fram emot. Igår städade jag och Alexander när vi kom hem fr dagis. Det blev så fint och mysigt. Jag var även på utvecklingssamtal på förskolan opch det gick hur bra som helst. Sasha är en fin kille som växer o utvecklas hela tiden. han trivs på förskolan och försöker nu hitta sin plats i gruppen. Känns fint! Sebbe tränade igår och när han kom hem så sov Sasha redan så vi hade en lugn kväll framför tv och tittade på OS och drack latte. Senare idag så ska vi träffa Gustav och Lova. Ska bli skoj! Alexander fick ett så fint hjärta på posten av sin kusin där dte stod: Till Alexander Kram Lova..lilla sötnosen!!Jag funderar på att sortera lite i mitt liv. Igår tog jag bort en del från Facebook. Och jag funderar även på att byta bloggadress. Jag kan skriva den nya på Facebook och om ni inte har Facebook så maila mej på lindha_79@hotmail.com så får ni det nya namnet så ni kan fortsätta följa bloggen om ni vill det. Efter Lindha så ska dte vara understreck i mailadressen, syns inte så bra när det blev markerat. Jag ändrar inte nu men kommer att göra det snart. Hoppas verkligen att ni vill hänga med oss ändå i vårat liv och leverne :) Varför gär jag detta? Jo för att jag har vissa människor runt mej som vet vilken bloggadress jag har och jag känner att jag inte vill att de ska läsa om mej och vad jag gör. Folk som inte har med mej att göra. Känner att jag inte kan skriva saker som jag egentligen har velat blogga om men som jag inte kunnat. Jag återkommer när jag ändrar och bara maila så få rni min nya adress...Kärlek till er!
2010-02-18 @ 10:57:48AllmäntKommentarer (4)

Happy Valentines Day
Vill önska er där ute en riktigt underbar och mysig Alla hjärtans dag. Jag vill även ge tankar till alla ensamma och olyckliga människor och djur som finns runt om i världen...Kärlek till er alla önskar Linda
2010-02-14 @ 21:06:51AllmäntKommentarer (0)

MIO, IKEA och massa mys
Ja som ni läste i föregående inlägg så glömde jag ju totalt att skriva om gårdagen. Vi gick upp o gjorde oss iordning och åkte till Kungens Kurva. Första stoppet blev MIO vid Heron City. Vi tittade runt lite och jag blev ju smått galen på alla fina saker de har. Vi tittade på sängstomme och tv-bänk. Vi gick till Media Markt och köpte DVDfilm till plutten. Det blev Emil i Lönneberga. Alexander började tröttna och vi var alla hungriga efter ett tag så vi fortsatte sen till IKEA där vi åte de klassiska köttbullarna. Alexander vägrade äta dock. Vi gick o tittade och hittade en fin tv-bänk i vitlackerat. Den var ganska låg och stilren. Jättefin! Sen kom ett litet utbrott från den lille mannen och sebbe sa att jag kunde gå o tittta på småplock (älskar sånt!!). Sen möter jag sebbe bland alla andra och då har Sasha somnat så vi kan fortsätta i lugn o ro och titta. Vi köpte också en sängstomme som är i samma serie som våra byråer som vi köpte till nya lägenheten. Det är väldigt hotellaktigt i sovrummet och det älskar vi. Gillar den serien. Vi hittade även 4 st stora kuddar att ha i soffan. 3 vit/svarta och en mellanbrun som ska bryta av de andra lite. 3 st krukor i brun/lila färg samt 3 st växter, en dörrmatta, ljus mmFör att summera (stavas det med ett M eller två??) så var dagen jättebra. Vi hade hemkörning och fick allt inom 2 timmar. Vi (läs Sebastian), monterade ihop allt medans jag underhöll Sasha. Emil var ingen höjdare. Han är nog för liten för det än. jag däremot älskar Astrid Lindgrens böcker. Skulle kunna sitta en hel dag och titta. Vi satt iallafall och njöt av vårat fina hem när allt var klart...jag såg ett par supersöta tygrosor i ljust lila som jag vill ha i en fin vas i sovrummet. Gillar inte tygblommor men de var jättefina.Minns när Sasha och jag låg inlagda när han var 3 veckor på Sachsska och då hade den en kanal med bara Astrid Lindgrenfilmer.Nu tittar sebbe på OS och jag ska lägga mej på min värmekudde då ryggen bråkar lite igen...
2010-02-14 @ 21:00:37AllmäntKommentarer (0)

Sunday bloody sunday
Idag vaknade hela familjen tidigt (dock ej frivilligt för två av oss). Vi åt frukost och kollade på lite Emil i Lönneberga och sen begav vi oss till Vinterviken för att åka pulka på isen. Det var behagligt väder och Sasha var på gott humör. Iallafall när vi väl kom ut :) Vi hade snöbollskrig på isen, killarna mot mamma. Det var ganska mycket folk på isen. Vi åkte med racefart med pulkan och slirade. En bit bort så såg vi att det porlade vatten så vi gick snart av isen och gick till Fruktparken och gungade till Sasha sa att han ville åka hem för han frös. Pappa och Sasha åkte hem medans jag handlade mat på Konsum. Vi åt sen lunch och nu ska vi vila lite allihopa. Jag njuter verkligen av alla saker vi köpte igår...Men oj, jag har inte skrivit om gårdagen ju?! Jag måste verkligen skriva om det vi gjorde igår för dte var så kul och mysigt! Jag lovar att jag ska göra det senare idag eller ikväll. Nu ska jag ta en dusch o lägga mej på värmekudden som Sebbe hittade på vinden och som jag trodde försvunnit i flytten, tack bejb! Ha det så fint nu alla fina underbara vänner, jag älskar er!
2010-02-14 @ 13:13:14AllmäntKommentarer (0)

Jag blir galen!
Ja dte är inte så illa som det låter! Detta är verkligen inget problem i sej men jag är så sugen på sushi men är samtidigt för lat för att åka och köpa....hur dum får man bli??? Men jag åt det för ett par dagar sen så man får väl hejda sej lite..Jag älskar den där "grillade" sushin som är längst bort på bilden. Den smakar fint i gommenSasha är på dagis och det var meningen att jag skulle träffa upp Emilia Schörling och vi skulle luncha/ta en fika. Men hennes äldsta pojk Julian är sjuk så det blev inställt. Synd, hade sett fram emot det jättemycket. Så nu sitter jag här framför datorn och gör inget alls. Det e ganska skönt det också. Sashis är på dagis idag för jag bedömde det som att han var pigg nog för det. De ringer väl annars.Ikväll får vi besök av Sanna och Simon som kommer hit och vi ska äta lite middag. Det ska bli jättetrevligt!!! Har inte sett dem sen flytten. Sanna har ju blivit färdig sjuksköterska nu i januari och vi är ju alla så stolta! Imorgon ska vi åka till MIO och köpa en tvbänk. Den är vit och i den marina stilen. Jag var lite sugen på att köra på en annan stil men då måste vi byta upp typ allt och det går ju inte...är inne på mycket grönt nu. Kanske för att våran kommer snart (hoppas jag!!)
2010-02-12 @ 11:06:36AllmäntKommentarer (4)

Lite om dagen som gått
Idag köpte Sebbe en liten present till mej i en söt liten bod på Östermalm, minns inte vilken affär det var. Men han kom hem med Syrup i hallesnötssmak och nu ska jag göra en lattej *tack älskling* :) Som ni alla vet så är jag lattemamman personifierad :) Och det gäller inte bara i stan utan även i hemmet. Ikväll har jag gått en skön powerwalk. Behövde det efter att ha varit hemma och inne hela dagen med Sasha. Tänkte ett tag gå ut o ta en liten prommis men jag avböjde det med tanke på att han var så varm. Annars så är dte ju inte farligt att vara ute. Men han var lite kinkig så vi stannade hemma och fixa med en massa annat. Har tvättat. När jag tar ut tvätten så hittar jag en leksaksbild där inne. Undra vem som lagt den där, blink blink :)Nu försöker Sasha somna, har gett Alvedon o Cocilana så hoppas det får honom att sova gott inatt. Jag räknar med att ha honom hemma imorgon också. Kanske kan gå ut en stund och hitta på nåt för han klättrar på väggarna snart känner jag...Jag har fått nåt skräp i min Iphone som ligger under touchskärmen. Hur fan ska man få bort det? Vill inte pilla i onödan. Men den funkar som den ska ändå...min underbara Iphone! Om det skulle gälla mellan min mini-pc och Iphone så skulle jag utan tvekan välja Iphone...Vilken fin man jag har som gav mej den...jag skall älska dej för evigt hihi (fast det e klart att jag ska på riktigt förstås)Nu är det en liten rökpaus för mej, nåt som jag kanske borde sluta med men inte just nu, inte idag...en annan dag...
2010-02-10 @ 21:53:20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar