onsdag 12 maj 2010

A trip down memory lane



Igår kom jag hem från Kalmar. Känns bra att vara hemma igen hos mina killar. Resan blev oplanerad och jag hade inte räknat med att åka dit. Men nu gick det bra och nu e jag back on track. Jag har insett en sak. För ett par år sedan så kändes Kalmar/Nybro som mitt hem. Stockholm var bara nånstans lång borta som jag var tvungen att åka tillbaka till. Hatade verkligen Stockholm och när vi lämnade Kalmar så kändes det som att åka hemifrån. Nu får jag nästan panik om vi är där nere för länge. Kalmar är helt ok. Nybro är jag aldrig i längre och inget som jag saknar alls. Men det är i Nybro och Pukeberg som jag växte upp och det kommer för alltid att vara min barndomsstad.

Jag har så många fina minnen från Pukeberg och jag kommer alltid ha en kärlek dit. Kunde inte haft en bättre uppväxt där. Vill gärna ta med min Alexander dit så han kan leka på lekplatsen i Puke, precis som jag gjorde som barn och det kommer jag nog att göra i sommar. Men det är en svunnen tid. Bara minnen kvar. Livet går vidare.

När jag är i Kalmar så tycker jag dte är vackert. Jag tycker om att hälsa på nära och kära där. Men det som har förändrats är att jag inte längre känner mej hemma där. Inte alls faktiskt! Kanske inte så konstigt med tanke på att jag bott i Sthlm i över 10 år, men det är ändå överraskande att det kändes så just nu. Det var så tydligt. Kanske för att inte Sebbe och Nutti var med den här gången. Jag vet inte...Men som sagt var Pukeberg och Nybro är den bästa platsen att växa upp på! Ohh va härligt vi alla hade det där. Alla kände alla. Det fanns alltid vänner och allas föräldrar kände varandra...*nostalgi*


En bild på Pukeberg och en på Stockholm


Ja här befinner vi oss nu. Jag är lycklig här. Har min familj här, fina underbara vänner och jag känner mej hemma. Livet handlar inte bara om här och nu utan indelas i etapper...jag är stolt över båda delarna i mitt liv <3

Love


2010-04-27 @ 09:55:29
Allmänt
Kommentarer (0)



--------------------------------------------------------------------------------

vikt..bla bla...kläder..bla bla
Sorry för att jag inte bloggat på ett par dagar. Det har varit saker just nu som jag inte tänker blogga om alls. Vissa saker väljer jag bort att lägga ut här då jag inte har en aning om vilka som läser min blogg. Så många bloggläsare som jag inte har en aning om som jag ser när jag tittar på statistiken, så jag väljer att avstå. Men jag e såklart glad att ni läser det, men hoppas att ni ändå har förståelse för att vissa saker behåller jag för mej själv.

Det blir ett himla hopp här nu på ett par dagar och jag kommer garanterat att uppdatera när jag kommer hem igen. Just nu e jag inte hemma, så jag återkommer.

Lina: Svar på din kommentar i bloggen: ja jackan på bilderna från Medborgarplatsen är från Lindex om jag inte minns helt fel. Har inte jackan här just nu så jag kan kolla. Den e snygg och väldigt skön. Lite för kallt att ha den ännu men en perfa sommarjacka som passar till allt. Det var ett bra tag sen jag köpte den. Det var fortfarande vargavinter då hihi. Hade en nästan likadan jacka förra året men den e på tok för stor nu då jag faktiskt ha gått ner en HEL del (sådär, det var första gången som jag kommenterat det där med vikten på riktigt). Har valt att avstå från det då man inte vet om man kan hålla den vikten sen, men jag har ändå varit väldigt flitig. Vi får se hur det går i sommar haha. Men gick ju upp 28 kg när jag väntade min lille Nutti. Och då ska ni komma ihåg att han kom 1 månad för tidigt:) Mycket prinsesstårtor och annat skit som slank ner. Gjorde inget för att gå ner efter att han kommit men nu har jag gått ner massa kg iallafall sen i mitten på september. Känner mej nöjd med strl 34 som jag hade innan. Kul att köpa kläder, nya mindre plagg :)

Ohh köpte en jättefin klänning i aprokos med sidenband som satt fast runt om hela klänningen. Vet inte vilket tyg dte var men lite tyll typ. Eller? Tyll är väl sånt där vitt med spets? Hmm för då är dte inte tyll...jaja ni kan få se en bild så småningom.

PS! Jag har själv valt att inte lägga ut så mycket bilder på Alexander, Sebbe vill inte att jag lägger ut bilder på honom själv så därför är det väldans sparsamt med sådana. Frågar alltid om lov innan. Så nu vet ni varför. Det handlar alltså inte om att de är mindre viktiga i mitt liv än mej själv och mina vänner som slinker med på bilder hit o dit. Snarare tvärtom, min familj är mitt allt och jag respekterar deras vilja!
Nu ska jag inte tjata sönder ämnet så jag går o lägger mej, återkommer inom kort, seey ya!
natti


2010-04-25 @ 23:39:09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar