onsdag 26 maj 2010

Cecilia- och Pelle-dag i Solna!

Dagen har varit aktiv. Efter att jag lämnat lillen på dagis så åkte jag hem till Cecilia i Solna. De bodde på Rörstrandsgatan i stan innan men flyttat till en nyproduktion nu när de fått tillökning i familjen. Jag hade aldrig varit hemma där innan och nu skulle jag både få se deras nya hem (som var superfint!!!!!) och deras lilla fina söta pojke som heter Pelle, 1,5 månad (SÖTNOS!!!!!) Han var så himla söt o fin. Så liten!! När jag köpte kläderna till Pelle så stod jag o tittade i butiken o tänkte: näää det där ser ju bara såååå smått ut. Han måste ha större storlek och när jag möter dem i dörren så är han så pytteliten!!
Att man glömmer så snabbt hur små de verkligen är :) Men han får växa i kläderna och skorna :) Det var såklart inga riktiga skor då bebisar inte ska ha skor, utan i tyg. Jag tyckte de var så söta så jag kunde inte låta bli. Var inne en sväng på POP och hittade lite sötheter till honom samt Kappahl. Till Cecilia och Thomas köpte jag en bok: Mitt första år som mamma och mitt första år som pappa (om man vänder på boken) De har gift sej och jag visste inget så därför blev det lite hastigt..men det är tanken som räknas haha. Cecilia blev iallafall jätteglad och det är det viktigaste. Kan inte ens mäta sej med det Alexander fick av henne och Thomas när han kom...Vi åt lunch som Cecilia handlat o jordgubbar o mjölk till efterrätt. Vi satt o pratade om allt möjligt. Jag höll såklart i sötnosen Pelle och han är så mjuk o fin!!! Hur kan man vara så söööt??? Vill bara bita...Har kort på Pelle och Cecilia men har inte frågat om jag får lägga ut dem så ni får klara er utan :)
Tiden gick jättefort och det var dags för mej att börja åka hemåt och till dagis och hämta min lille pluttis. Vi träffade sen Gustav o Lova en sväng och åt på Mc Donalds (ja jag vet, det har blivit mykcte sånt på sista tiden) och tog en fika. Sen hem och myste och lekte. Vi hittade en snigel som vi tog hem o la i en burk med gräs och lite vatten på botten. När pappa kom hem så gick de ut med den igen (hade sagt att man måste släppa tillbaka djuren igen då de vill vara ute istället för i en burk). Nu är det Leila bakar!! Sitter o bloggar så jag missar tiden!! Bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar