onsdag 12 maj 2010

update lite i feb 2010

Helgen var bra, vi tog det lugnt, jag o lillen. Åt sushi på fredagen och jag är ju bara helt galen i det! Jag måste äta det minst 1 ggr i veckan för att stilla suget! Vi har ett bra sushiställe i närheten och jag älskar det! Nu kanske en del tycker att jag e töntig men jag tror jag har blivit beroende av det! :)Idag, onsdag så är vi hemma från dagis då andra vaccinsprutan intogs igår. Det började i inatt runt 00.00 och jag tog in honom i våran säng och sen har han kokat. Gav Alvedon och sen sov han faktuskt hela natten igenom. På morgonen var han brännhet igen så i med mer alvedon och nu sitter han nöjd i soffan och kollar på Fåret Shaun. Han blev lite piggare av Alvedonen. Vill inte ge i onödan men nu tyckte jag att dte behövdes. Det snöar här fortfarande, jag är innerligt trött på snön och kylan nu! Nu har vi haft en vargavinter. Låt våren komma fram! Fast viist är dte bättre att det kommer nu än att det blir en blaskig o kall höst. Igår träffade jag lillebror och vi tog en lunch och fikade i nya gallerian. Så trevligt så:) Inte ofta vi ses utan kusinerna. Men han är en kul prick den där lille Tulle :) Han fyllde år i måndags. Kan inte fatta att han blev 28 år :)Men det betyder ju att även jag är en gammal hagga :) Igår när jag skulle köpa cigg på Konsum så tittar han i kassan på mej väldigt noga och för att vara snäll (och kanske få ett: Ohh man skulle inte kunna tro att du är 30 år ) drog jag fram legget, varpå han svarar: Du behöver inte visa leg, du ser ganska gammal ut! WHAT THE FUCK! Tack för den, sa jag o gick! På väldigt många andr4a ställen så får jag alltid visa leg. Många tror att jag är ´mellan 17-23 typ. DET E SANT!!! När jag ska köpa sl-kort så frågar de alltid om jag ska ungdom (upp till 16 år) eller om jag ska vuxenkortet. Jag njuter! Jag åldras med värdighet!
2010-02-10 @ 08:52:47AllmäntKommentarer (0)

Fredag
Fredagen är kommen och jag har gått av mitt sista nattpass denna perioden. Underbart är bara förnamnet. Nu kan jag se fram emot 10 nätters ledighet :) Imorgon åker sebbe på konferens och stannar till söndag kväll så jag o sasha kommer hänga och ha dte mys! Ikväll har vi myst med Sushi som sebbe köpte hem och så åt vi. Jag hade städat hela lägenheten så nu är dte finfint här hemma. Hinner inte skriva mer nu men återkommer snart! Önskar er en fin helg! Kram!!!
2010-02-05 @ 22:07:23AllmäntKommentarer (0)

Nu är jag trött på vintern!
Jag vill ha vår och lite sol på näsan! Jag är innerligt trött på denna kalla ruskiga årstid. Hatar när dte e kallt ute :) Det händer inte så mycket, jag var sjukskriven fr jobbet i helgen för jag tog ut mej totalt i måndags och tisdags när jag jobbade. Nu är ryggen bättre men dte e tungt att ha två avd själv på natten när man har ryggskott. Det e ganska tungt annars också kan man säga..Förra veckan var vi och köpte nya ytterkläder till Sasha. Han var så fin! Jag köpte den på POP för de hade 50% på ytterkläder. Han fick termobyxor, termojacka, windfleece samt en extra windfleece (som by the way har blivit hans favvo), en vårmössa samt ett underställ i ull. Detta kan han ha nästa år så dte var en bra investering. Tyget var i jeanstyg (eller det såg ut som jeans fast det var ju såklart inte det). Vi trivs bra i lägenheten och håller på att bo in oss. Vi har en del kvar att inreda, sånt tar tid :=) Alexanders rum ombonat med krukor och växter, det e bara våra gardiner som inte kommit upp men det måste borras och fixas så vi kan sätta upp stängerna. Svärmor kommer upp i februari och ska hjälpa mej att sy. Tror att den riktigt ombonade känslan kommer när man fått upp gardiner osv...nu kan det kännas lite kalt.Jag vet att jag varit urkass på bloggandet men jag lovar att jag ska skriva en truddilutt lite varje dag när dte finns tid. Tror att jag är lite trött på min bloggdesign också...kanske är därför som jag inte varit så flitig :))Tjao
2010-02-02 @ 12:37:25

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar