lördag 29 maj 2010

Ikea, tvättmedel och annat tjafs


Igår var jag på Ikea med Kiril. Han var ute efter ett genomslinligt duschdraperi men det fanns inte. Jag skulle kolla om en duschstång men det fanns inte så pas långa som vi skulle behöva. Vårat badrum är väldigt stort och vi vill inte borra i kaklet. Tänkte ha stången från vägg till vägg, men den planen gick i stöpet.


Har pratat med grannarna om hur dom har gjort/tänker göra och en del väljer att inte ha nåt alls, nån skulle ha en glasdörr vid badkaret och nån skulle ha en jacuzzi (stavas??) Vi får helt enkelt vänta lite och se hur vi vill göra.


Jag älskar verkligen vårat badrum. Det är stort och rymligt, ljus och superfräscht. Klart det är, det är ju splitter nytt sen i dec men från att ha haft mindre badrum innan så är det lyx nu. Tvättmaskin och tumlare är ännu mer lyx för oss. Hur bra kan vi ha det?? Jag tvättar ofta. Gillar att plocka in och ut ur maskinerna och till slut vika ihop tvätten prydligt och lägga in i lådor och garderoberna. Speciellt Alexanders kläder är trevligt att fixa med. En dagisfröken sa till mej: Ohh Linda, Alexanders kläder doftar alltid så himla underbart. Vad har du för sköljmedel?" Använder ofta Comfort, den gula. Vet inte namnet men tror att det kan vara sommarfrisk eller nåt.


Jag tycker om tvättmedel och sköljmedel :) Knasigt? Ja kanske :) Men tillbaka till IKEA nu då. Vi var där ett par tim. Åt de berömda pizzaslicen och coca cola. Jag handlade inte mycket alls (dte är ju lätt hänt annars när man är på IKEA). Blev bara lite praktiska saker som diskoborstar, blockljus, en filt till Alexander och ett ljus som var i en skål (bilden) Det där ljuset är helt gudomligt! Jag säger bara det. När jag lyfte upp det och doftade på det så kunde jag inte motstå.


Sen kollade jag på Nikeskor till Alexander i Skärholmens centrum (ca 5 min gångavstånd fr Ikea), men hittar dem inte nånstans!!! Sen hem och hämta på dagis, laga mat och sen handla lite till kvällen.

Vi åt kycklingfilé och potatisgratäng med bea och gele. Sen slappade vi framför tv:n.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar