tisdag 14 juni 2011

Andra inlägget idag, Alexander och jag




Igår var dagis stängt och jag o Alexander hade en underbar dag tillsammans! Vi åt frukost i lugn o ro och sen gick vi ut i solen och sen åkte vi lite buss (Alexander är galen i bussar). SEn till en lekplats i närheten av där vi bor och Nutti åkte rutschkana (stavas??). Sen gick vi till en annan lekplats och gungade HÖÖÖÖGT! Alexander tjöt av skratt medans jag kände illamåendet stiga. När man var liten så kunde man gunga hur mycket som helst utan att bli yr i huvudet men nu kanske man har blivit gammal?! Men vi gungade länge och väl. Eller Nutti rättare sagt. Jag fick träna mina armmuskler :) SEn var det bus för fulla muggar. Alexander var uppspelt och det var svårt att få honom därifrån. Vi gungade lite till och sen gick vi o handlade lite mat och sen gick vi hem och åt lunch. Hoppades att Alexander skulle sova för jag behövde det inför min jobbarnatt och vi läste lite böcker och sen bäddade jag rent i sängen och så kröp vi tätt intill varandra och somnade. Vi sov ett par timmar och jag var glad att han somnade. Han sover väldigt sällan middag men idag försökte jag verkligen få honom att sova. Jag fick min sömn iallafall och sen vaknade vi och låg o drog oss.



Sen pysslade vi och Alexander, världens bästa Alexander, gjorde ett halsband till mej som jag har haft på mej inatt när jag jobbade. Som han kämpade med detta halsband!! Det är ett halsband med bokstäver, hjärtan och små vita och rosa pärlor, huller om buller. Vi satte på metallknäppen på slutet. Det är det finaste halsbandet jag har! Det finaste halsbandet i hela universum!!! Det är så mycket kärlek bakom detta halsbandet...Jag väljer att inte lägga ut halsbandet på bloggen för det är så privat. Kanske låter konstigt men det är mellan oss två bara...ni kanske ser det på nån bild på mej framöver i nåt annat sammanhang men det är det enda.



Nu ska jag sova, ville bara skriva om vår fantastiska dag igår.



med all min kärlek till Alexander!



Kram mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar