fredag 10 juni 2011

Söndag hos mamma och Kjell på Öland i stugan

Här sitter vi och mumsar på snacks på kvällen på altanen. FINA MAMMA O KJELL!! Tack för en superdag och superkväll!!!MYS!


Mormor och Nutti myser





Att luta sej mot mormor är tryggt det!




På söndagen så tvättade vi bilen och tankade efter att vi hämtat upp Alexander hos farmor. Han sover där medans vi är nere och sen drog vi till Öland till mamma och Kjell. Vi hängde i stugan och mamma hade fixat en massa gott fika och bullar och chokladkaka. Sen gick vi till stranden. Det är så ju så fin strand på Öland. Alexander plaskade o vadade en hel del. Det är ju så långgrunt på Öland. Han o mamma byggde sandslott i evigheter medans vi andra satt och pratade på bryggan. Jag låg ner på en handduk och det var riktigt varmt o skönt! Vi satt vid stranden länge och sen gick vi till lekplatsen och hängde där. Det finns en hoppkudde som Alexander älskar. Han kan hoppa hur mycket som helst där. Då blir han minsann inte trött i benen. Annat är det det när man ska göra "tråkiga" saker. Då finns ingen ork alls i benen hos den lille. Sötnosen!



Mamma och Kjell köpte glass och godis til fisen och sen var Sebbe och Nutti kvar ett tag till vid lekplasten och jag, mamma och Kjell gick til stugan och började med maten. Det blev grillat. JÄTTEGOTT!!! Vi satt på altanen och åt och pratade och hade det jättetrevligt!! Mamma och jag gick en sväng sen, bara hon och jag och det var jättemysigt! Lilla mamma!! Världens bästa mamma, mormor och svärmor. Mysigt att vara ensam med mamma lite utan några andra. Vi skulle till affären och köpa snacks till kvällen men det dte hade stängt så jag o Kjell åkte bil till Färjestaden och handlade chips, coca cola zero och dipp. Dippen var med Blue Cheese. Så jävla god! OBS! Vuxensmak! Alexander hade redan somnat när vi började med snacksen. Han var dock ändå vaken till ca 21. Vi satt sen på altanen och mamma och jag drack vin och sen mumsade vi alla på chipsen o dippen. OHHH VILL TILLBAKA!!! Vi satt där jättelänge och pratade om allt möjligt! Ville aldrig att kvällen skulle ta slut!! Jag tog fler bilder av den här dagen men av nån anledning blev de jättemörka tyvärr.


Vi la oss vid 24-tiden och jag o Sebbe låg i gästrummet och Alexander låg mellan mamma och Kjell.


Vilken härlig dag det har varit alltså!!



KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar