onsdag 15 juni 2011

BAD MOTHER!!!!!!

Köpte den här lilla saken på Kronans Droghandel (kan fortf inte ta in hur man kan heta så) Jättegod doft occh huden blir len o smidig! Har den i hanväskan med mej samt en hemma. Perfekt när man är på jobbet också. Jag är så torr och har alltid varit så jag måste smörja. Får panik annars. Men den här kan jag rekommendera. Kostar bara 25 kr (40 ml). Detta är handcremen men det finns även en kroppslotion också. Den kostar 67 om jag inte minns fel. Den är större såklart :) Fick höra igår när jag kom till jobbet att jag doftade blommor :) Sånt blir man ju glad av. Annars har jag ofta fått höra att jag doftar sköljmedel :) Jag älskar dofter!

Igår när jag kom hem från jobbet så hade jag svårt att komma till ro av olika anledningar men till slut gick det och jag fick ca 3,5 timmes sömn. Mer var det inte. Men natten gick bra iallafall.



När jag hämtat Alexander på dagis så gick vi raka vägen hem och lagade middag. Sen kom pappa och jag o Alexander och pappsen låg o myste i soffan. Sen tog jag en dusch och begav mej till jobbet.

Idag på morgonen så ringer jag dagis och ska bara meddela en sak till dem och då säger fröken: "Ja och så är det ju tårtfest idag också". "Jaha är det", svarar jag och får panik. De brukar ha avslutningsfest på dagis inför varje sommar och den här gången var det vi och några andra barn som skulle fixa tårta. Jag blir helt ärligt helt svettig och måste ha missat det i månadsbrevet. Fröken sa också att H hade påmint föräldrarna också men det hade de faktiskt inte gjort till mej. Men det är ändå mitt fel. Jag borde ha vetat! Jag hade just tagit ur mina nycklar och skulle låsa upp dörren när jag tvärvände och stack till ett konditori i närheten. Jag tittade på färdiga tårtor men ingen av dem tilltalade mej alls. Jag gick till Konsum och handlade ingredienser till en maräntårta. Jag funderar nu på om jag ska göra den nu och sätta på garneringen innan jag sticker iväg. Det börjar kl 15.30. Men tror att jag gör hela tårtan när jag vaknar ist. Blir ju finast ju färskare den är. Jag slänger in en bild på den ikväll när jag bloggar.


Jag känner mej som en urusel mamma just nu. TÄNK OM JAG INTE RINGT DAGIS och kommit dit som ett jävla fån kl 16, utan tårta. Tala om att skämmas! Men just nu ursäktar jag mej med att det är annat som upptar mina tankar så jag missat det totalt. Men nu är det ingen skada skedd iallafall. Jag ska göra den bästa och finaste tårtan!!! Men det viktigaste av allt, jag ska tänka på min fina lille kille när jag gör den. Därför är den den bästa tårtan! Jag är ju ingen konditor som färgar marsipan eller så men tror nog att det ska lösa sej :)


Nu måste jag lägga mej om jag ska få någon sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar