fredag 10 juni 2011

Hem mot Stockholm

Rastplats Söderköping

På måndag morgon så vaknade vi runt 8.00. Eller vänta nu ljuger jag, de andra vaknade vi 8. Sebbe fick väcka mej strax därefter och jag masade mej ur sängen vid 8.40 ungefär. Sover alltid så gott hos mamma. Hade sovit jättegott! Mamma fixade smörgåsar till oss som vi kunde ha med på resan och vi började packa ner våra saker. Alexander fick en håv att fånga fjärilar i av mamma och Kjell som vi packade ner samt alla andra så prylar. Glömde ändå en tröja till Alexander men den kan vi ta nästa gång vi ses.



Frukosten stod färdig när jag vaknade och sen bara fixa iordning sej för att åka hemåt Stockholm. Det var strålande sol och man hade kanske inte direkt lust att sitta i en bil för att åka 40 mil men vad gör man? Hade lätt kunnat vara nere ännu längre!! Detta är nog första gången som jag inte har haft hemlängtan när vi varit nere. Annars kan jag alltid tycka att det ska bli skönt att komma hem till sitt igen och till pulsen hemma men inte den här gången. Allt var så himla bra! Men snart åker vi ner på semestern och det ska bli skönt! Nu hoppas vi på en fin sommarsemester med mycket sol o bad.

Hemresan gick bra. Vi stannade ett par ggr och vi slapp köerna iallafall. Där hade vi tur. Brukar alltid vara kö vid vissa ställen. Det va lite kö efter Södertälje men inte så farligt alls. Vi stannade vid en hamburgerkrog i Söderköping och åt kebabtallrik (Sebbe), jag valde schnitzel och Alexander hamburgare med pommes. Det var mys att sitta ute och äta.


Vi kom hem på eftermiddagen och Alexander lekte med sina leksaker och tittade på Charlie och Lola på datorn. Många avsnitt som han missat när vi var bortresta. Jag och Sebbe gjorde varsin islatte och intog soffläge.


Detta var en supermysig långhelg!!! Längtar till semestern nu!


Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar