tisdag 3 maj 2011

Andra inlägget idag, SNÖKAOS I MAJ MÅNAD!!!

På vägen hem från jobbet idag den 3 maj 2011. Strax utanför jobbet




Har just kommit hem (ÄNTLIGEN!!!) från jobbet. Det var ingen skön prommis men jag bestämde mej för att gå iallafall och inte ta t-banan. Det började komma snö vid 5.30 ungefär och sen kom det mer och större flingor. Gräsmattan utanför jobbet blev snabbt helt vit och när jag skulle gå hem så frös jag häcken av mej i min tunna fjällrävenjacka och ett par marinblå sommarchinos. Hade ju liksom inte räknat med att det skulle snöa morgonen efter för igår kväll var det helt ok att gå till jobbet. Visst, det var kallt men ändå...man går sej ju varm. Jag stannade till på Seven Eleven på hemvägen och köpte en stor latte som jag drack på vägen hem för att värma mina frusna fingrar och bli varm inombords. Det var mums det! Hela 7/11 var full med folk som ville ha latte/kaffe. Jag ringde febrilt hem till Sebbe och sa att han måste ta på Nutti termobyxor och hela köret när de ska till dagis. Sebbe svarade inte och jag tänker inte på att Sebbe fattar hur kallt det är och min enda tanke var att Nutti inte skulle frysa idag. Men när jag väl va hemma så hade det slutat snöa och Sebbe hade tagit med saker till lillen. Jag hann inte träffa dem idag för de hade åkt. Som mamma tror man att man alltid måste vara på plats för att få allt att fungera men det e ju inte så. Jag inser att jag måste släppa lite på mina principer. Jag tänker: Mamma vet bäst men det vet ju pappa också såklart. Det e nog ganska vanligt att mammor ta överhanden vad gäller praktiska saker för barnen och tror att DERAS sätt är det enda rätta men det e ju inte så egentligen. Jag erkänner att jag nog e ganska jobbig vad gäller sånt.




Jag pratade med min pappa idag när jag traskade hem på morgonen efter att jag köpt latten och han sa att jag inte ska slänga ut massa pengar på "latteblask" när vi har espressomaskin hemma. Han tycker inte jag ska dricka så mycket latte av nån anledning :) Och när jag berättade att det snöade och jag beklagade mej lite att jag inte hade tillräckligt med kläder på mej när det överraskande kom snö så här på morgonen, säger min söta far: "men herre gud, du måste ju kolla väderleksrapporterna, har du inte din Goose på dej???!! Och strax därefter så hostar jag till och jag lovar, en sekund efter hostattacken så säger han: "Ja nu har hon blivit sjuk också för att hon har för lite kläder. DU MÅSTE JU TÄNKA LITE GUMMAN!" Haha jag har världens bästa pappa! Han är så go och rolig. Han försöker låta arg men han blir VÄLDIGT sällan arg. Måste berätta att när vi hade åkt buss ner till Kalmar en gång med Alexander så hittade inte Sebbe sina solglasögon när vi kom fram på stationen och vi börjar leta överallt i våra väskor och då utbrister pappa till Sebbe: "jamen varför håller du inte reda på dina saker för??? man måste ju ha lite ordning o reda Sebastian"! Ok om han sagt det till mej men där fick Sebbe så han teg. Min pappa har verkligen humor! Sebbe och pappa kommer superbra överens och har gjort från dag 1.



Ja nu svävar jag ut igen men ska gå o sova nu. Är väldigt trött! Hoppas värmen snart kommer tillbaka!




Godnatt på er sötisar!

1 kommentar: