måndag 23 maj 2011

Andra inlägget idag, söndag

Sebbes pastasallad med lufttorkad skinka och parmesan. Jättgod som avnjöts på balkongen. En riktig romanstik måltid. Bildenna kom visst i oordning för salladen åt vi senare på kvällen. Strandbilderna skulle vara först men spelar ju mindre roll :)

En 4-åring har mycket att fundera över..

Mina finaste!
Linslus som sin mamma




Igår så städade vi (läs LINDA) och sen gick vi till stranden. Det var gassande sol och helskönt ute! Vi la oss på en filt bland alla andra tusen människor och softade. Alexander badade men det var riktigt kallt! Fy tusan! Det tyckte han med för han ville ligga jämte oss med handdukar om hela sej och så fick vi gnugga honom. Det var mycket barn som badade men de vuxna satt nöjt på sina filar/handdukar:)


Sen så gick vi och åt lunch och sen shoppade vi nya kläder till Alexander. Det blev jättemycket men han har vuxit så vi uppdaterade hans garderob. Han själv är mindre intresserad av kläder men jag och Sebbe tycker det är kul. Fast Sebbe vill aldrig gå så länge och titta så det blev ganska så snabbt avklarat. Det är dock tur att jag o Sebbe har någorlunda samma smak vad gäller kläder. Vi tycker inte om stora tryck eller skrikiga färger. Vi hatar alla superhjältar och döskallar. Sen handlade vi lite ingredienser till en pastasallad som Sebbe skulle göra senare på kvällen. Det blev jätttegod! Alexander var helt slut så vi badade honom och så fick han äta middag som jag fixade till från igår. Kyckling är en klar favvo för Alexander. Han åt jättemycket och sen somnade han vid 19.30 och Sebbe och jag käkade på balkongen runt 20.30 typ. Det var fortf ganska varmt och vi har ju inglasad balkong så värmen var kvar sen solen gassat hela dagen.


Sen kollade vi på film i sängen. Ett stående tema :) Men jättemysigt!


Ja nu har jag uppdaterat er lite. Jag ska jobba inatt och ska bara äta lite lunch och sen sova ett par timmar innan jag hämtar Alexander.


Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar