torsdag 19 maj 2011

Onyttiga pannkakor



Igår satt vi på balkongen och åt middagen på kvällen. Det var på gränsen att dte var för kallt men vi klädde på oss. Jättemysigt var dte iallafall! Pannkakor med jordgubbs/chokladglass med ett hjärta av chokladsås. Nyttigt är det inte med det gillades skarpt!


Idag har jag följt med Gustav och fixat ett ärende och sen lämnade jag in Sebbes kavaj på kemtvätt och sen hem och tvätta. Nu väntar jag på att potatisarna ska bli klara för idag blir det köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt. Älskar husmanskost!!!


Min käre lille son tycker dock bättre om Scans köttbullar än hemmagjorda. Han tycker bättre om Findus fiskpinnar än hemmagjorda. Allt ska vara halvfabrikat och jag hatar det! Vill laga bra och nyttig mat från grunden. Men man kan ju kombinera. Det viktigaste är ju att han äter. Hellre att han äter 5 köttbullar fr Scan än 1 som jag rullat själv. Grönsaker är han bra på att äta iallafall. Gurka är favvon. Jag äter lite för lite grönsaker men försöker ändå få i mej en del. Då är faktiskist Alexander duktigare på det.


Nu ska jag se till att få i mej lite mat i magen


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar