onsdag 4 maj 2011

Free free free

En (dålig?) vanaFin utsikt på vägen hem

Kom hem för ca 5 min sen och tänkte bara skriva ett inlägg. Jag har nu jobbat mina två första nätter och nu väntar 2 nätters ledighet. Man tackar o bugar djupt! Jag ska lägga mej omgående, ska bara ta en snabb dusch och borsta tänderna. Jag promenerade hem som vanligt idag på morgonen och det e skönt nu efteråt. Situpsen gör jag regelbundet (50st). Jag orkar inte så mycket mer men har märkt en stor skillnad. Fast problemet sitter i den nedre delen av magen. DÄR är det svårt att bli fast. Fast i takt med att jag promenerar så mycket som jag faktiskt gör så blir magen plattare även utan situps.

Jag skymtade killarna vid busshållplatsen idag när jag nästan var framme vid huset och jag ser att det bara är en minut tills deras buss kommer så jag stänger locket på latten och springer allt vad jag orkar så jag ska få hinna pussa lite på dem. Jag tittar efter mej men bussen syns inte och när Alexander och Sebbe tittar på mej o säkert undrar vad det är för tok i toppluva som springer och flåsar mot dem :) När Alexander ser att det är jag så ger han "nussa och tutta" till sin far och så springer han emot mej. Jag har verkligen svårt att hålla tillbaka mina tårar när jag ser de små benen som "pinnar¨på. Min fina fina älskade lilla Alexander!!! Jag hinner pussa på dem i ett par sek innan bussen dyker upp och de försvinner. Jag vinkar till killarna som sitter längst bak och jag ser den lilla handen som vinkar febrilt till mej i fönstret längst bak på bussen. Förmår mej inte att gå förrän bussen är utom synhåll...där åkte min lilla familj...mitt allt! Nu blir jag sådär känslig men det var så fint att se Alexander springa emot mej och jag är så glad att jag hann dit innan bussen kom. Tycker att det är lite jobbigt om inte Alexander hinner se mej på morgnarna när jag jobbar. Jag vill vara där på kvällen och när han vaknar men nu funkar ju inte det när jag jobbar alltid. Men idag var en fin morgon och jag är säker (hoppas jag!!) på att jag kommer sova gott nu. Ikväll har jag lovat Alexander pizza och sen ska jag äta middag o fika med Kiril. Ska bli jättetrevligt! Kiril och jag hinner inte ses så ofta nu när han jobbar mån-fre och jag jobbar natt. Det är bara på helgerna och då är ju Alexander och Sebbe lediga så då är familjetid som gäller.

Hoppas ni får en fin dag!

KRAM



1 kommentar: