fredag 27 maj 2011

Copter skydd

Igår efter dagis så gick vi till parken där vi mötte upp Gustav och Lova och barnen lekte. Det var fint väder så det var trevligt! Sen handlade jag lite mat med Alexander. Köpte mej ett nytt skydd till Iphone, fram och baksida i plast. Säga vad man vill om snygga skal med diverse mönster och struktur på men Iphonen är finast naturlig och det kan jag ha nu. Köpte samma som Sebbe. Jag skrev att den hette Helicopter men den heter bara Copter :) Mitt fel!


Jag satt igår kväll och skulle sätta på plasten och hjälp va jag svor. Man skulle ha sån där spray på för att den skulle fästa och sen skulle man spraya händerna för att slippa fingervatryck. När jag väl satt på plasten 10 ggr (fick börja om hela tiden för att det blev fel) så satt den perfekt och jag har tryckt ut alla luftbubblor så är det en enda liten fucking bubbla som inte går bort. Jag känner över skärmen och det är ingen bubbla. Det är ett jävla dammkorn!!! Jag sitter och svär högt och mycket och mina händer darrar hela tiden. Minsta lilla fel och jag får börja om! Jag drar försiktigt upp plasten igen så jag kommer åt dammkornet men det vill inte lossna. Jag sprayar på igen och försöker lösa upp den lilla skiten och efter ca 20 min pillande igen så lossnar den. Jag hoppas nu att inget annat har fastnat eller att jag inte fuktat fingrarna tillräckligt för nu skulle den skiten på! Och det gick jättebra! Jag skulle aldrig ha kunnat ha kvar det där dammkornet för då hade jag alltid stört mej på den. Sebbe var smart nog att hålla sej undan i sovrummet med datorn medans jag fixade detta. 3 ggr rusade jag in till honom och började svära över att det inte funkade med plasten. Han sa att han kunde hjälpa mej imorgon (klockan var ganska mycket när jag satte igång så han hade redan lagt sej). Men jag ville inte vänta. Det skulle bli gjort ikväll och bra skulle det också bli. För 250 kr skulle det fan vara perfekt!


Jag började med baksidan och sen framsidan och nu är den jättefin. Min lilla leksak! Har hört att det kan bli störningar på antennen när man håller i mobilen utan skal. Men jag har ju 3 skal som jag kan välja mellan OM det skulle visa sej. Plasten under är ju bara ytterligare ett skydd mot chips och annan smuts som tydligen får plats där under.


Nu ska jag fixa lite lunch och sen lägga mej. Jobbar i helgen.


KRAMISAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar