söndag 1 maj 2011

BARNKALAS!

Det tuffa fina gänget, Amme, Kiril, Gustav, Lova och Sebbe. Alexander var ute och busade på golvet och hade inte tid för att fastna på bild. Han var med de andra barnen och jag vill inte lägga ut bilder på dem på nätet. Men självklart finns bilder på honom också sen igår!

Kiril med den blå tårtan



Jag o Amme












Den blå tårtan, fast man ser inte den blå färgen så bra på bilden men den var BLÅ :)










Love, Tulle o Seb







Kiril förbereder i köket










Förberedelser Sebbe och Tulle
En av tårtorna, gräddtårtan med strössel av blommor i olika färger samt silverkulor. Den här tårtan tog slut direkt i samma takt som glassbomben :)








Kiril har hittat sin absoluta favvoplats och är mycket glad över detta :)



Mamma med glassbomben, made by her self. ASGRYM!





Mamma med tårtorna, en blå som jag färgade grädden på och en vit gräddtårta med blomströssel och silverkulor






Världens bästa pappa. Kiril som agerar paparazzi









Världens bästa lillebror och Lovis




















Idag har vi haft kalas för Alexander, för hans vänner på dagis. Det har varit en hektisk dag men vi har fått hjälp av fina fina Gustav och Cyril och Amme så det gick kanon! Hade inte fixat det utan dem! Catharina skulle också varit med men hon hade jätteont i ryggen så jag sa att det gick bra ändå så hon kunde vara hemma o vila, stackaren! Hoppas hon snar blir bra. Kiril o Gustav var med från början ända fram tills vi låste lokalen och gick hem och vi kämpade hela dagen allihopa. Tack fina ni!! Ni är våra ständiga följeslagare, är det inte flytt så är det barnkalas. Kalaset startade kl 13.30 och pågick fram till 16.00. En del av föräldrarna lämnade barnen och en del var kvar. Man fick göra som man ville. Vi började med att fixa iordning borden och stolarna så att det blev bra med plats att leka och springa på för alla barnen. Det var 15 barn med föräldrar så vi var en hel del kan jag lova! Vi hade ett barnbord och ett föräldrabord samt ett serveringsbord och ett presentbord. Vi åt först korv och bröd, sen var det dags för tårtorna och glassbomben samt saft o kaffe. Sen efteråt var det dags för disco så då drog vi för gardinerna och satte på discokulorna i taket och spelade massa discomusik. SÅ JÄVLA GRYMT! Det fanns såklart 2 stora skålar med popcorn och 2 med chips. Alla var så nöjda och glada och sen var det presentöppning och sen utdelning av godispåsar och sen hemgång. Jag hade totalt glömt bort godiset så halva skaran gick hem utan :) Det var bara de som var kvar som jag hann ge till. Allt förflöt på bra och jag o Sebbe är så otroligt glada och tacksamma mot bästa lillebror och bästa Kiril o Amme för att ni delade den här dagen med oss. TACK! Ni finns alltid och ställer upp i vått o torrt! Det var kul att Gustav hade Lova den här veckan så fick hon vara med och leka och ha kul med Alexander. Allt blev så lyckat! Jag fick så mycket komplimanger för tårtorna och det jublades när jag kom in med glassbomben. Vi sjöng för Nutti och han blåste ut ljuset som var format till en 4:a.



Det såg ut som sjutton när alla gått men Gustav o Kiril och Amme stannade kvar ända tills vi låste lokalen så allt gick väldigt smidigt! Vi var hemma igen vid 17. Jag tog en powerwalk på en timme. Behövde få vara för mej själv en stund efter allt ståhej. Gick runt lite på Söder bara och när jag kom hem så hade Nutti slocknat i soffan. Trött och glad och han sa tidigare att han var så nöjd med sitt kalas! Känns fint i mammahjärtat! Sebbe och jag pustar ut i soffan, lika trötta och glada :) Vilken underbar man jag har. Den bästa killen o pappan i hela världen. Vi är ett perfekt par! Jag o min Sebbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar