måndag 23 maj 2011

Fredag/Lördag

Jenny fotar mej o Angelos. Söta lilla rackarunge! Bilen från Jennys blogg!

Helena Matteoni


Oj nu var det ett tag sedan jag uppdaterade er. Helgen har bjudit på massa uteaktiviteter. Jättemysigt med fint väder. I fredags så var Sebbe ute och åt middag med sina vänner och kom hem ganska sent, fast jag var fortf vaken. På dagen så träffade jag upp Jenny Kalpakas och hängde med henne i parken och hennes lille Angelos. Han är så söt jag jag tror jag dör!! Direkt efter det så hämtade jag fisen på dagis och det var skönt att hämta honom tidigt så vi fick tid att varva ner efter veckan som varit. Sen tig vi en fika på torget med Kiril och sen var och en till sitt.


Jag och Alexander hade myskväll med allt vad det innebar! Underbara unge!!! När han hade somnat så kollade jag på film och åt Ben & Jerrys i sängen och bara njöt av lugnet. Sebbe kom hem sen och la sej hos mej. Det var en jättehärlig kväll!


På lördagen så var Sebbe trött så vi lät honom sova och åkte till Helena, Rasmus och Noah i Fruängen. Länge sen man var där nu. Barnen lekte och Helena gjorde en latte som jag var lovad :) Mums! Vi satt på hennes balkong medans barnen lekte och sen gick vi ut i solen och barnen lekte och hade det jätteskoj. Jag o Helena satt på gården i lä med våra latte och observerade killarna. Jag är lite hönsig av mej och vill gärna ha koll på vart Alexander är när han är ute så vi satt så vi såg dem hela tiden. De byggde prinsesstårtor i sanden och gungade och åkte runt på Bobbycars. Sen åt de glass också. Jag och Helena fick massa tid att catcha upp med varandra sen sist. Hon är så skön den där människan!


Vi åt lunch där också och sen åkte vi hem till oss. Alexander höll på att somna i vagnen men jag lyckades hålla honom vaken. Jag åkte sen och träffade upp Kiril i Rålis en sväng. Vi köpte varsin Cafecooler och satte oss i Rålis och njöt av solen och sen kom Fredrik. Han och Kiril hängde kvar där men jag åkte efter ca 1,5 timme och mötte upp Sebbe och Alexander på lekplatsen och sen gick hela lilla familjen och handlade mat. Vi satt sen och åt på balkongen och det var ta mej tusan som att äta utomlands på restaurang. Middagen bestod av grillad kyckling, pommes, Jack daniels-sås och grönsaker. Alexander åt som bara den!


Alexander somnade ändå ganska sent på kvällen och sen låg jag o Sebbe och tittade på film i sängen.


En hektis dag men ack så trevligt!


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar