lördag 14 maj 2011

Busy day!

På Ikea. Jag lovar, IKEA-rundan tig 40 min typ. Så kort tid har jag aldrig varit på IKEA! Det var snabba ryck. Inget doftande på doftljus här inte! Sebbe var målmedveten och vips så var vi vid kassan. Men det är väl så när man är där med man o barn. Då får man inte ha så stora förhoppningar om att strosa på IKEA. Jag brukar vara där i flera timmar annars. Sebbe softar på balkongen


Idag har vi haft städdag i bostadsrättföreningen. Det va jättetrevligt och vi satt alla i gräset och åt korv på slutet. Solen sken från en klar himmel och man kunde ha kortärmat. Jättehärligt! Sen körde vi till IKEA och handlade saker till balkongen. Två stora växter och två krukor till dem och 2 stolar samt ett bord. Det blev jättebra och nu ikväll har vi suttit där ute och druckit latte.


Efter IKEA så hängde vi vid Medis med Lova och Gustav. Barnen lekte och vid det laget så hade himlen färgats hotfullt grå men det kom aldrig nåt regn utan det blev fint även sen på kvällen. Gustav o Lova följde med oss hem och vi åt middag och de åkte precis. Det är Eurovison song contest nu och vi tittar lite halvhjärtat på det. Alexander slocknade precis. Han vilade inget på dagen så han var mycket mycket mycket trött nu efter att Gustav o Lova åkt hem. Han kommer nog att sova gott inatt!


Jag ska inte klaga för jag sov till 9.30 och likaså Alexander :) Jag var dock uppe till ca 3.40 inatt. Låg med mobilen i sängen och chattade med Hanna Jung som bor i USA på Facebook.


Igår hade vi världens myskväll! Massa snacks och massa mys hela lilla familjen. Vilken känsla det var att inte behöva lämna grabbsen kl 20.10 för att åka o jobba. Att få vara hemma med dem. LOVE!! Jag hann också med att handla present till Alexanders kompis R som ska ha kalas imorgon. Det blev scrappbookingpapper och olika fina märken. Hoppas tösen blir glad! Han ska vara där imorgon mellan kl 13-15.30. Jag ska lämna av honom där och sen hämtar jag honom. Skönt måste jag säga :) Vi hade också så på Alexanders kalas. De föräldrarna som ville stanna var givetvis välkomna men de som gick och lämnade sina barn vart det lika ok det! Det skulle vara utklädnad och jag vet redan vad Alexander ska vara. Det e så jävla coolt! Det var Sebbes idé. Lägger in bild imon :) Ni kommer inte bli förvånade. Jag var emot dem men va sjutton! Spelar roll!


Nu ska jag gå o sätta mej i soffan och hoppas på att få lite fotmassage av min darling:)


Kram på er och ha en fin lördagskväll!


1 kommentar: