måndag 2 maj 2011

Du kalla Maj

Nu sitter jag här i sängen med tubsockor, Kirils gamla hoodtröja som jag "lånade" för 100 år sen och mysbyxor och fryser häcken av mej! Fy fan va kallt det var idag! Alexander ville cykla till dagis och jag frös hela vägen. Alexander var dock påpälsad. Idag ska jag sova för jag ska börja jobba inatt. Min period börjar inatt så måste få min sömn. Funderar på vad jag ska ha för lunch..Rostbiff och Keso med ananassmak och grönsaker? Låter mums det. Eller så gör jag chiliköttbullar. Min lillebror gjorde det en gång till mej o det var grymt gott!


Alexander sov i ca 14 timmar inatt. Han var helt slut efter allt kalasandet igår. Han hade ansiktet fullt med färg, då vi hade ansiktsmålning igår på kalaset och jag hade inte hjärta att väcka honom igår kväll. Så idag blev det extra tandborstning och lääänge! Samt skubba rent hela honom. Sötnosen!


Jag ska publicera mitt inlägg som jag skrev igår men har inte fått tillåtelse än :) Det kommer nog snart. Ha det så fint alla raringar! Nu ska jag ringa min fina man och prata lite med honom.


Idag när jag lämnade Alexander på dagis så fick jag höra av en pappa att hans son sagt att Alexanders kalas var det roligaste kalaset han varit på. Va glad jag blev!! Många föräldrar som tackade för igår. Detta är det första stora barnkalset vi haft så det känns bra att det lyckades och alla blev nöjda. Det viktigaste av allt var att Alexander var nöjd och det vart han ju :)


Nu dags att ringa darlingen, sen vika tvätt o fixa lunchis.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar