fredag 6 maj 2011

Fredagsmys är det bästa som finns!!

Idag ska jag sova, eller försöka sova rättare sagt. Sebbe spelade match igår kväll o kom hem strax efter 21 och jag o Alexander åkte hem efter dagis. Vi gick sen ut till lekplatsen precis utanför huset och var där ett tag och sen hem o äta middag. Vi hade en dust igår, jag o min son men det gick över efter ett tag och vi blev vänner till slut.


Det fanns inget bra att kolla på igår på TV men Sebbe jag o slötittade på Angel Eye med J.LO. Helt ok film men tycker inte om annat än skräck, drama osv. Absolut inga kärlekskomedier. Jag spyr av sånt! Jag har en säregen filmssmak. Tycker om Hajen, Buried, Alive, I am Legend, 7 pounds (som by the way var så sorglig så jag inte kunde sluta gråta på väldigt länge). Tycker inte om att titta på sorgliga filmer för jag blir så ledsen. Det var en film för ett tag sedan med Sean Penn och Dakota Fanning som skulle bli fråntagen sitt barn. Jag fick stänga av den. Det var för sorgligt. Antar att filmen slutade lyckligt men pallade inte.


Idag har solen åter kommit tillbaka. Fatta att det snöade i tisdags morse! Och även i onsdags. Nu räcker det. Men det har ju å andra sidan varit onaturligt varmt i april så genast känns det ju iskallt när det kommer ett sånt bakslag. Men man märker hur soltörstiga folk är nu. Parkerna är fulla av människor. Dag som natt.


Jag har varit o handlat fredagsmys idag efter att jag lämnat Alexander. Det är guld det! Alexander älskar det så himla mycket och jag blir så varm i hela kroppen när han kryper upp jämte mej o Sebbe i soffan och gosar in sen. Självklart med hela munnen full med chips och popcorn. Älskade barn! Jag ska jobba inatt och Sebbe ska ha månadsavslutning på jobbet så jag o Nutti börjar myset och så får Sebbe och Alexander fortsätta när jag gått. Det suger rejält kan jag lova...Att gå då är det värsta av alla mina jobbnätter. Fredag kväll...Men det får gå. Man måste ju jobba och jag får ju lite mysfredag med familjen ändå!


Nu ska jag laga lite kyckling o potatis till lunch. Ha det så fint så hoppas jag att jag kan få in ett inlägg till idag. Men om det blir fattigt med inlägg i helgen så är det för att jag jobbar fre lör och sön.


Hörs vi inte förrän på måndag så önskar jag alla en riktigt härlig helg!!!!


Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar