måndag 12 september 2011

Andra inlägget idag, snagg och slagg

Jag har klippt lite i snaggen. Det hade blivit jättelångt så jag gjorde så gott jag kunde. Resultatet är här:


Igår när jag skulle powerwalka till jobbet så började det ösregna. Det var inte lite, det var ett gigantiskt skyfall. Jag hade ett par tights, en hoodtröja samt en fjällrävenjacka men hann bara ett påar meter innan jag var blöt rakt igenom. Det hade varit uppehåll hela dagen men just när jag skulle gå så kom det. Det åskade och blixtrade och var mörkt och rått! Och där gick jag..ensam och tyckte mycket synd om mej själv. Jag valde mellan att fortsätta gå hela vägen eller att ta nån t-bana på vägen. Men jag var ju redan dyngsur så jag bestämde mej för att fortsätta. Det jag var mest orolig för var mobilen. Det fanns inte ett torrt ställe som jag kunde lägga den på, alla fickor simmade i vatten, så jag stoppade ner den i brallorna :) Vad gör man inte? Jag var skiträdd för att den skulle bli fuktskadad men det gick bra till slut. När jag skulle gå under en stor bro så fick jag vänta så det inte skulle komma någon bil uppe på bron för då skulle jag få ett vattenfall över mej av allt vatten som pressats av bron när bilarna körde. Jag fick verkligen chansa och så sprang jag fram så jag var utanför och klarade mej undan vattenfallen, de var inte nådiga. Tänk er att stå under en 10 liters hink och nån häller det i huvudet på dej i ett nafs. Bara det att det att den här hinken bestod av en jävla bro med vatten och det var mer än 10 liter. När jag var 10 min från jobbet så hade det slutat regna, suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar