tisdag 27 september 2011

Andra inlägget idag, söndag och American Brunch med bästa Kiril

Kiril fotar, jag posar



Äter och äter.....och äter


scrambled eggs, bacon, toast, latte och nypressad apelsinjuice

Sen kom de delikata american pancakesen med blåbär, flosocker och sirap, jag finner inga ord!!



Kollar i skyltfönster i Vasastan efter den feta men goda brunchen

är det jag som ser besvärad ut?


jag


Kiril fotar


K


ooopppss


Bästaste vännerna


I söndags sov farmor som sagt var över här så jag o Sebbe fick sovmorgon och sen begav vi två oss ut på en härlig powerwalk tillsammans! Det händer aldrig. Visst promenader men powerwalks i skogsterräng, nix! Det var så härligt att gå där i skogen med min prins och prata. Vi gick i ca 1 timme och 10 min och vi var båda varma och rosiga om kinderna när vi kom hem. Farmor åkte sen hem till Kalmar och jag åkte och mötte upp Kiril vid Åhléns för att inta en god amerikans brunch på Sirap vid Rådmansgatan i Vasastan. Sebbe hade rekommenderat den till oss för han sa att det var mycket bra och även ett populärt brunch/lunchställe. Han jobbade i närheten av Sirap förut och hade gått förbi många ggr och sa att det var alltid fullsatt. Kiril hade även googlat ocg hittat den så vi tänkte på samma ställe båda två. Det var soligt och skönt ute, fast lite kyligt i luften så vi satt såklart inne och vi åt o mumsade och kände oss alldeles feta efteråt. Men fy fåglarna vad gott det var!!!! Det smältre i munnen. Kiril var fin och bjöd mej på brunchen, tack bebe! Det blev en dyr frulle för honom! Stället var fullproppat med folk så dte var kö och tog ganska lång tid att få maten och många hade samlats utanför och en del satt även på uteserveringen med halsdukar på sej. Allt för att få en plats. Det är lite skolmatsals-känsla över det hela men det ska väl vara som en ameriansk diner. En riktig smakupplevelse!!! Nu längtar man ännu mer tillbaka till USA. Måste dit igen känner jag!!! Efter brunchen fixade vi med ett ärende och sen strosade vi på Aveavägen tills Kiril blev lattesugen så vi satt på en uteservering och rökte, drack latte och kommenterade folk som gick förbi. Sen shoppade vi ett par timmar och sen skiljdes vi åt. Jag åkte hem till mina killar och myste och jag och Alexander spelade lite spel. Vi tog det lugnt hemma sen resten av kvällen. Varför jag var ute själv hela dagen? Jo för att jag behövde det. Sebbe har haft mycket saker i veckan så han tyckte gott att jag kunde hänga på stan med Kiril och få egentid. Dock så e det lika skönt att få komma hem sen såklart!


En jättehärlig helg är nu över men oj så mys det har varit!!


Jag har varit hemma och vabat idag med Alexander. Jag har jobbat inatt men det gick bra ändå idag, jag anade att jag skulle få vara vaken idag på dagen så jag var förbredd. Vi har spelat lite spel, pusslat och kollat på barnprogram o lite Disney-filmer. Jag städade också på fm och tvättat upp allt i tvättkorgen. Jag försökte hålla mej sysslesatt precis när jag kom hem så mycket det gick. Vi sov en del på eftermiddagen och när Sebbe kom från jobbet så tog han Alexander. Men nu ska jag gå o joina dem i soffan. Nu känner jag att jag uppdatetert bloggen så nu är jag ifatt igen. Imon kommer jag in igen så tills dess hoppas jag att ni tar hand om varandra. Jag ska gå o krypa ner under filten hos mina älsklingar i soffan nu. Är helt fel ute tidsmässigt nu. Men det lär inte bli nån match att somna inatt iallafall.


KRAMAR!!!!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar