lördag 10 september 2011

God middag

Kålpuddingen gräddasGrovhackad vit choklad (tog bilden för att jag tycker att det ser så läckert ut med hackad choklad)

Pannacotta med vit choklad och vanilj


I torsdags så blev det en powerwalk iallafall. Skulle egentligen bara ut o handla lite mat men när jag hade börjat gå så ville jag bara fortsätta promenera så jag var ute o gick i ca 1 timme. Härlig väder och jag njöt verkligen. Nöjd att lusten infunnit sej fast jag hade tänkt ha en "ledig" powerwalkardag. När jag hade gått klart så handlade jag saker till middagen. Hade tänkt överraska killarna med kålpudding och till dessert pannacotta med vit choklad och vanilj. Första gången som jag gör kålpudding och jag fick högsta betyg av Sebbe. Han hade ätit kålpudding på nåt flashigt ställe vid Stureplan och han sa att min var minst lika god som deras, om inte ännu bättre. Bra bra! Jag och Alexander åt direkt när jag hämtat honom. Sebbe fick äta när han kom hem för han hade match efter jobbet. Då hade jag dukat fram vid matsalsbordet, tänt ljus och lagt upp maten. Till kålpuddingen var det kokt potatis, brunsås och lingon. Pannacottan var också väldigt mums! Alexander slukade sin så fort den stelnat så jag fick aldrig med hans på bilden :)


Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar