tisdag 6 september 2011

Spyattack

Mitt fina halsband/armband

Hemma! Natten gick bra och jag överlevde :) Men nu ska dte bli skönt att krypa ner i sängen. Regnet smattrar på fönsterbläcket och det är grått och regnigt ute. Perfekt sovaväder! Tycker dock synd om Sashis som nog är ute just nu. Lilla loppan!


Men nåt jättelustigt hände mej idag när jag gick fr jobbet. Hade gått ca 5 min när jag känner hur jag nästan spyr rakt ut. Jag går in i vägkanten av cykelbanan och sväljer frenetiskt. Hela magen vände sej ut och in men det kom aldrig nåt. Jag hade ätit lite lagom frulle på jobbet men inget annorlunda mot vad jag brukar stoppa i mej innan jag går hem. Jag fortsatte att gå och efter ett tag så kommer det igen. Jag sätter mej på huk för att det inte ska stänka OM det skulle komma nåt. Folk glodde som om de sett en spetälsk där jag stod framåtböjd men va fan gör man? En ung kille kom och hoppade av sin cykel och frågade hur det var med mej. Av alla som passerade så stannade EN! En kille full med piercings och tatueringar upp på hela halsen. Inte för att det har med saken att göra men han kanske inte var den som jag hade väntat mej att få se när jag tittade upp. En medelålders dam kanske hade varit mer väntat. Nu har jag inte förutfattade meningar om tattos el piercings (har själv haft det sistnämda på x antal ställen och har en tat). Men hoppas ingen tar illa vid sej om det blev illa skrivet. Jag blev så varm inombords när han hoppade av sin cykel och böjde sej fram o frågade hur jag mådde. Det hela gick över nästan lika fort som det kommit och jag traskade sen vidare hemåt.


Sasha då... han tycker inte om sina regnstövlar. "Fröken" på dagis sa det till mej igår. Att de nog är för små?? Ehh jag köpte dem ju för inte så länge sen och de mätte foten på POP. Provade dem igår och de är knappast för små. Kanske för stora isåfall. Han hade visst fått nån liten blåsa sa förskolan. Sebbe skulle tejpa hans fot och ha en extra socka i så får vi se hur det går. Han har aldrig klagat när vi har haft dem på i somras...jaja vi får se hur det går idag. Får nog köpa en extra sula om inte annat. Igår hade han en fläskläpp när jag kom. Fått en boll på lilla pussmunnen. Ohh nu skulle jag ge vad som helst för en gosig och varm puss från liten. Morgontrötta o varma pussar är det allra bästa!


Fick ett halsband härom dagen, vet inte om jag har lagt in nån bild på det men annars så blir det nu igen. Det är ett halsband men det är väldans kort så jag får lite panikkänsla när jag har det på mej så jag har det två varv runt handleden istället. Fintfint och färgglatt!


Nu är det sussa för mej, kram på er och se till att inte regna bort!


2 kommentarer:

  1. En bäbis i familjen är mkt välkomnat!

    SvaraRadera
  2. Sanna: Så känner jag med. När är det dags? Låt oss inte vänta för länge!!

    SvaraRadera