onsdag 28 september 2011

Hemmadag och ceasarsallad

Min ceasarsallad med kyckling, bacon, scharlottenlök, romansallad och krutonger samt en (skit!!)god dressing med bl a parmesan, vitlök och dijonspenap. Det känns ju lite märkligt att sitta och berömma sin mat på det här viset men det hela är så sjukt gott!!!Bild nr 2 på underverket

Min underbare son lät mej sova till kl 10.00 idag. Jag var så himla trött då jag inte sovit ifatt så han nöjde sej lätt med att spela spel på min iphone. Vid 10 gick jag upp och gjorde mej en latte och sen pysslade vi en tag. Jag fixade sen lunch och plutten åt med god aptit. Sen kollade vi på Pippifilmer och slappade i soffan. Efter ett tag så bestämde vi oss för att gå ut o få lite frisk luft. Vi behövde få komma ut lite. Vi gick o handlade lite godsaker men började såklart med att gå o köpa varsin glass. Det var riktigt skönt att komma ut lite. Det tyckte Alexander också. Han ville gå till Waynes Coffee och fika men jag avböjde och sa att vi nog skulle gå hemåt istället. Väl hemma så avlöste filmerna varandra. Men vad gör man när ens lille plutt e krasslig. Då är det hans vilja som gäller. Jag fixade med tvätten, kliade på ryggen, plockade i håret på Sashis och vi hade det mysigt hemma i soffan eller sängen. Han lekte en del med bussen och jag fick hoppa på vid olika stationer här hemma i lägenheten. Vi har gjort halsband och ritat också. Jag har fått mej ett par fina målningar av världens goaste :)


Kiril kom hit efter jobbet och jag hade fixat en ceasarsallad. Jäklar vilken tid det tar att göra den!! Det är min specialare som jag gjort i många år, tror att det var 2005 jag gjorde den till Sebbe första gången. Skrev en liten trudilutt på receptet, typ vilket datum jag gjorden den till Sebbe och vad han sen hade tyckt om den. Inte ofta jag gör den men jag hittade receptet i en Vecko-Revyn minns jag och sen dess har den hängt kvar. Efter maten drack Kiril té. Jag vill så gärna dricka te men det är ju så äckligt!! Det ser så gott ut med alla smaker och så men sen tycker jag att det ser godare ut än vad det är. Min vän Astrid hade dock ett gott té som jag fick när jag var där. Men det är nog det enda också som jag gillar. Jag är väl en lattetjej :)


Iallafall så var han kvar ett par timmar och sen lade sej Sasha för natten och sen gick K hem. Sebbe hade mött honom i porten när han kom från fotbollen och vi har vi hängt i soffan sen dess. Min prins blev mycket glad över att det fanns ceasarsallad när han kom hem. Ska kolla på lite TV och sen är det bed time! Jag hade tänkt att blogga fler inlägg idag men det har inte funnits så mycket tid att sitta vid datorn. Har gosat med min lille prins hela dagen och när vi har varit vid datorn så har det varit Bompa och när han kollat på TV så har jag legat jämte honom o tittat på barnfilmer. En riktig slappardag. Precis som det ska vara med andra ord. Sebbe ska spela fotboll imorgon kväll också och kommer nog hem rätt sent. Tror matchen börjar kl 20. Så nu vill jag inte sitta här längre utan ska lägga meh hos Sebbe i soffan och bara vaaaa.


KRAM



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar