torsdag 29 september 2011

Utelek

Vi stannar till vid Seven Eleven och köper glass och latteVi åker rutchkana (stavas?). Jag är osminkad och med svarta ringa under ögonen men det ser inte min son. Han är bara så glad över att hans mamma är så barnslig av sej.


Lite mellis


Och hej o hå...mamma klättrar


Nutti flashar



och igen....

.....ocg igen


Vi tog oss en powerwalk på 50 min och det var riktigt skönt! Det är sommarvärme ute gott folk! Jag var helt genomsvettig efter alla backarna vid Fridhemsplan. Vi stannade vid parkleken vid Rålis. Hängde där ett bra tag och åkte linbana ihop. Det gick undan! Sen klättrade vi. Det var skönt för det var inte så mycket folk. Men vid linbanan var det två barn som tillhörde nån skolklass. Vi ställde oss i kön och när de två hade turats om ett par ggr och åkt och inte släppt på Alexander emellan så kom lejonet i mej fram. Så jag bara tog tag i linbanan när de flamsade runt och bad dem hoppa av och sa att nu är det kö och det betyder att ALLA ska få åka. De skrattade lite åt mej. Jävla ungar! Överreagerar jag? Kanske, men de måste ju förstå att om det kommer fler som vill åka så får man vänta på sin tur. Inte åka flera ggr efter varandra när det finns andra barn som väntar på sin tur. Såg sen jag att det var en annan mamma som sa till dem också.


Nu är vi hemma igen och det är skönt! Har ont i fötterna. Alexander däckade framför datorn och tittar på en Pippifilm. Sashis ska till förskolan imorgon. Som ni ser på bilderna är han inte sjuk längre :) Jag sitter här vid datorn och ska snart fixa middag. Ikväll blir det potatismos och fiskgratäng med sallad.


Kramis













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar