lördag 13 november 2010

Kanelbullar och lördagsmys

Mina och Nuttis kanelbullar
Jag o Alexander bakade ju kanelbullar igår. Det var en jättemysigt stund ända tills Nutten tröttnade och gick därifrån. Men han kavlade och hade sej. Kladdigt blev det och jag bet mej i läppen. Det gick jättebra och goda blev de också. Va ju tvungen att lägga ut bild på godbitarna. Min mamma använder alltid bl a hasselnötsmassa som fyllning. Det gör dem extra saftiga. Så det har jag alltid i mina bullar också. Man kan ju egentligen ha vad man vill som man tycker om. Sätta sin egen prägel på sina bakverk och även matverk.

Jag och Alexander gick till Bönor och Blad och handlade lite exklusiva delikatesser till Fars dag som är imorgon. Marmeladburkar, praliner, mörk choklad och nån apelsinchoklad. Såg verkligen jättegott ut! Älskar den butiken!! Sen ska vi scrappa ett kort som Alexander får desigan efter eget humör. Jag har så mycket scrappingsaker så det är ju lika bra (och roligt) att göra sina egna kort. Lite mer personligt!

Vi var också in på Kappahl och jag använde ett gammal medlemserbjudande som snart skulle gå ut. Har så mycket skit i min plånbok så det var ju tur att jag hittade det innan det skulle gått ut. Det blev en vit scarf och 3 par örhängen. Handlar inte mycket på Kappahl så jag vet inte ens varför jag är medlem. Säg nåt jag INTE är medlem i.

Nu ska jag och mina killar gå o handla lite godsaker inför kvällen. Vi ska ha mys mys och mys. Hoppas ni också ha en bra kväll. Stor stor kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar