torsdag 11 november 2010

Kokostoppar

På plåten innan gräddningen
Den mumsiga smeten

HIHI andra inlägget idag! Flitiga jag!


Har just nu gjort kokostoppar som står i ugnen. Kollade på min favvotjej Leila Lindholm och blev så baksugen. Men på nåt enkelt dock! Tar mej inte vatten över huvudet i onödan! Just nu doftar det kokos i hela lägenheten.
Receptet:
50 g smör eller margarin
1 1/2 dl strösocker
2 ägg (gärna ekologiska)
200 gr kokos
Blanda socker och ägg med elvisp, lägg i rumsvarmt fett och kokos. Vispa och klicka ut på en plåt. Grädda ca 12 min på 175 grader.
VOILA!
Ska gå o hämta lillkillen på dagis nu. Det blev en kort dag för honom för vi sov båda två till kl 9.00 och var på dagis vid 10. Va underbart det är med barn som förvånar ibland måste jag säga! Iallafall om väljer att förvåna åt DET hållet. Sova länge på morgonen är bäst!

Vi ska äta lite middag sen när vi kommer hem och sen följa med lilla mamma till Centralen för hon ska åka hem. Hon har sovit hos Tulle och Lova inatt. Vill inte att mamma ska åka hem!!!!!


Nu är det bäst att jag slänger på mej jackan och går.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar