onsdag 10 november 2010

Lite bilder som jag lovade

En jättegod låda som sen ska in i ugnen tillsammans med ris och redd grönsakssoppa (halva mängden). Det blir som en tjock sås man häller över! Bacon, purjo och champinjoner som man fräser, sen koka ris och fixa grönsakssoppan och blanda i med mjölk o majonnäs. Så gott!!!
Bada hann vi ju också med :=)

Mormor/farmor har fullt upp


Fixar pannkakor med barnbarnen
Här kommer några utlovade bilder från när lilla mammi var här. Jag o Alexander har hängt med mamma och Lova idag i Älvsjö. Sen när Tulle (min lillebrors gamla smeknamn från barndomen) kom hem fr jobbet så hade mamma fixat middag. Nåt som var helt underbart var när barnen lekte i köket medans mamma lagade mat och jag o Tulle satt på varsin stol vid bordet o pratade med vår mamma medans doften av mat spred sej i köket. Precis som när vi var mindre. Lilla mamsen!


Alexander sov ju där inatt och det gick superbra!! Jag var beredd på att kanske behöva åka och hämta hem honom om det skulle krisa men tänkte att mamma, hon fixar allt! Och dte var aldrig några som helst problem. Han hade somnat gott. Mormor/farmor låg mellan sina barnbarn och hade fullt upp med armar o ben överallt under natten men båda sov iallafall hela natten. Alexander vaknade visst inte förrän kl 9.00 :=). Mamma är så himla bra med barnen och de älskar henne över allt annat. Och det är så ömsesidigt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar