måndag 15 november 2010

Regndag betyder filmdag och förhoppningsvis lite sova för min del

Om man ska äta mörk choklad så är denna den absoluta favoriten. Hade inte smakat den innan jag var på Sex and The City med Kiril innan sommaren. Då fick vi goodiebags och balnd annat så innehöll påsen en Anthon Berg Sea Salt. En underbar blandning av mörk choklad och havssalt och mandel. Kombinationen är oslagbar. Bjöd Gustav på det igår när de var här och han blev helt lost!! Känns ju också lite nyttigare med mörk choklad. och det ÄR ju det också. Vanliga Marabou ljsu chokladkaka är ju fylld med socker. God? Javisst. Nyttig? Näää.


Regn regn regn, men inte gråter jag för det! Jag har lämnat lillen på dagis. han var tröttis idag men dte gick bra och vi hann i tid. Undrade om de skulle ha matsäck med sej idag med tanke på vädret så jag fixade mackor, saft och frukt. De skulle dock inte gå till skogen. Tur för de små liven. Inte kul att traska runt i ösregn. Var glad för Nuttis skull. Jag gick o handlade lite mjölk och sen direkt hem igen. Har pratat i tel en stund med pappa och mamma. Kiril ringde också så vi pratade en stund. Nu tänkte jag slappa lite i sängen framför en film. Jag jobbar inatt så måste få lite sovtimmar så jag inte är så trött inatt. Men hur lätt är det att sova när man sovit hela natten :=) Brukar alltid somna runt 14 och det är lite för sent. Idag stänger dagis kl 16 så måste vara där 15.50 senast. Ni som har barn vet ju att det tar ett tag att få på alla kläder. Det är omständigt som tusan!


Igår när jag låg o tittade på film så somnade jag. Vaknade kl 16 när Sebbe kom från träningen. Alexander låg fortf o sov (!!). Såklart, annars hade han ju väckt mej men fick lite smått panik. Hur sjutton skulle han kunna somna på kvällen? Men tro det eller ej. Kl 20.30 slocknade han och sov hela natten :) Duktiga pojken!!


Gustav o Lova kom strax efter 16 och Sebbe lagade fläskfilé, potatisgratäng, gelé och bea-sås. SÅÅ GOTT!!! Jag blev så jäkla sugen på ett glas rött men vi hade bara ett vin hemma och det gillar inte jag så jag fick dricka cola zero. Men det gick bra det också. Jag funderade på att göra äppelpaj till dessert men alla var så mätta efter maten så det fick bli latte till mej, espresso till Sebbe och macciato (felstavat säkert) till Gustav. Till det blev dte lite mörk choklad. Barnen åt lördagsgodis som blev kvar sen i lördags. De spelade datorspel och lekte. Ljusnivån blir helt annan när de är tillsammans. Höööööög! Men det är så duktiga och leker så bra tillsammans. Fina kusinerna!!


Jag o Sebbe la oss ganska tidigt igår men jag hade svårt att somna. kan nog bero på att jag sova ett par tim på dagen hihi.


Nu ska jag lägga mej i sängen o titta på film. Blir nog inget bloggande för min del imorgon då jag jobbar inatt och även imorgon natt. Men på onsdag är jag åter igen! Vi ses då!


Ha det så bra så länge alla fina! KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar