fredag 19 november 2010

Mys med morfar, chai-syrup och lite myströja


Igår kom lilla pappa hit och vi hämtade Alexander tillsammans på dagis. Alexander tjöt av förtjusning när han såg morfar. Vi gick sen hem och jag lagade pannbiffar med potatismos. Sebbe kom hem vid 19 och åt sen han också. Vi satt o småpratade lite och sen var det dags för Nutti att lägga sej. Det blev lite sent (21.30) men han är ju ledig från dagis imorgon så vi behöver inte stressa. Men vi hade ändå en annan tid att passa så jag ville inte ha honom uppe för sent. På natten så vaknade jag av att pappa kom in med Nutti till oss. Då saknade han lilla mamsen :) Sen sov vi vidare och har nu kommit hem efter lite shopping i Liljeholmen. Pappa köpte en assnygg GANT-mössa. Lite dyr tyckte jag dock men den skulle visst matcha hans jacka som är i samma märke. Pappa är som Sebbe=märkesfreak!


Jag köpte en tröja att ha hemma. En myströja. Behövs nu när det e kallt ute och alla jag redan har är med kort arm och jätteslitna. Så nu kan jag slänga dem. Igår köpte jag Chai-syrup!!!! Jag älskar det!! En stor flaska som kommer räcka ett bra tag. Pappa tycker jag är sp lustig som dricker sånt där "sockerblask". Man bara skummar mjölk i espressomaskinen och sen har i syrupen i botten så blandas det. Det smakar exakt som sånt där pulver. Helt underbart!! Det blir nog ett par koppar varje dag kan jag tänka mej!


Nu kommer Gustav hit och vi ska äta lite lunch. Fick i Alexander pannkakor och nu ligger han o sover. Lille Nutti! Gustav ska åka o jobba sen men kjom hit innan jobbet. Pappa, jag o Nutti ska gå o handla lite saker inför vår middag ikväll. Men nu är det lunch som gäller :=)


Have fun!

2 kommentarer:

  1. Vart köpte du chai syrupen ?!?!?!?!??

    SvaraRadera
  2. Mirela: Jag gick in på waynes Coffee och frågade om jag fick köpa en flaska. De hade ett par st kvar och det fick jag. Den kostade 149:- och är jättestor.

    Kram

    SvaraRadera