onsdag 24 november 2010

Nu viner det om knuten

Till Alexander: Älskade unge...mamma vet ju att du inte tycker om kylan och all snö...men vi ska göra det bästa av denna årstiden...inte bara se det negativt. Vi ska åka mycket pulka och ha snöbollskrig. Göra ljuslyktor som vi sen tänder...han ser inte speciellt road ut på bilden med blåsten o snön. Men vi fixar även denna vintern...lilla gubben...puss mamma och pappa :)

Chailatten serveras i jumbokopparna som vi fick från faster Sanna och Farbror Simon i julklapp. Älskar dem!! På bildne kanske den inte ser så stor ut men det ÄR den. Kan tycka saker smakar olika i olika muggar/glas/koppar osv...mjölk dricker jag mer än gärna ur en porslinskopp. Iskallt såklart!!

Idag är det vitt ute. Vi försov oss och vaknade inte förrän klockan var nästan 8.25 :) Med andan i halsen så sprang vi till bussen och vi hann!! Igår hittade vi inte nussa och tutta. PANIK! Men natten gick bra ändå och han sov. Sen kom den fram igen för han måste ha gömt den och sen glömt bort vart den låg. Synd att jag inte hann se den hemma innan den försvann. Trodde att jag tappat den på väg hem men har inget minne att jag ens såg den efter att jag hämtat honom. Men hur som helst så är allt i sin ordning nu!



Dagis skulle ut i skogen idag en stund så gula västarna åkte på. Jag var glad som fick gå raka vägen hem o hoppa upp i sängen o sitta framför datorn. Jag ska sova sen också. Ska bara äta lite lunch kl 11 och sen säger jag natti för jag jobbar ons o tor natt.


Igår chattade jag med Mats Nilsson (barndomsvän o klasskamrat) innan jag la mej. Jag såg honom på FB och skrev Hej och frågade vad han gjorde uppe så sent. Sen började vi prata jättelänge. Så kul!!!


Nu ska jag dricka min nygjorda chai-latte. Mumma det! Sebbe tycker att chai-latte är lite väääl sött. Och det är det men man kan ju själv välja hur stark man vill ha den om man gör den hemma själv med syrup..jag älskar det iallafall :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar