tisdag 30 november 2010

Lite vardag hos oss

Nu är det dags att släcka för ikväll. Tidigt för att vara mej :) Men jag e trött. Höll på att somna i soffan och det är det värsta jag vet. Sen när man vaknar så måste man borsta tänderna och tvätta sej o vips så är man pigg igen. Jag är en sån som aldrig, ALDRIG kan gå o lägga mej utan att borsta tänderna eller tvätta av sminket. Inte ens efter en seeeen kväll. Har mina kvällsrutiner.
Idag har jag mest tagit det lugnt. Låg i sängen o tittade på film när jag hade lämnat på dagis. Alexander skulle baka pepparkakor idag på förmiddagen på förskolan och det var uppskattat. Bara jag som tycker det e dumt att klä av honom allt man kämpat med hemma. För man vet ju aldrig om de ska vara ute eller inne. För det allra mesta är de ute när vi lämnar på dagis så man har ju extra fleecebyxor och fleecejacka, fuskpolo (som jag alltid får fightas om), vantar, mössa, smörja läppar osv. Och sen när man kommer till dagis så ska de vara inne. Men det e ju kul att de hittar på inomhussaker också. Det är ju en hel del pyssel nu för de små trollen.
På tal om pyssel. Jag måste bege mej till Panduro på Kungsgatan och shoppa pyssel. På torsdag kanske det blir Panduro för då är dagis stäng pga planeringsdag. Tur man e långledig i veckan!
Alexander hade inte sovit på dagis idag så han slocknade i soffan 19.30. Helt slut lilla fisen. Hoppas han kommer sova till åtminstone 07 imon. Dagis ska åka pulka i en backe som ligger precis bakom vårat hus. På dagis kallas backen för "Alexanders backe". Det betyder att jag inte behöver gå med honom till dagis utan vi kan bara gå utanför huset. Hjälmen är medtagen hem från dagis idag. Väst skulle fröknarna ta med åt honom. Tänk att en del alltid har så nära till dagis. Men jag ska inte klaga. Det funkar iallafall och vi är nöjda med förkolan. Imon sk ajag hem till Bea på lunch. Ska bli trevligt!
Nu är det sängen som gäller för mej. Jag har så lätt för att skena iväg o sen bli sittandes här halva natten.
GODNATT FINA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar