torsdag 11 november 2010

Lite 80-tal och lite godis

Hockepulver
En favvo som sitter i än idag

Haha dessa stora feta tuggummin gick man o tuggade så man doftade cola. Visste dock inte att de kommer från USA:) Det berättade min f.d kollega Jason som är från USA.


Sega o goda, en av favvisarna!



Jenka, minns att man köpte Jenka på Fina vid Madesjöskolan :=)




Det hårda, kladdiga halsbandet som Nutti köpte i lördags och som även jag ofta fick köpa som liten
Jag minns väldigt tydligt när man var liten och skulle köpa lördagsgodis. Då gick man till UNO X eller nån annan affär och det var guld kan jag säga. Man valde ut sitt plock, inte som nu när det är stora skopor av allt. Man valde med omsorg....en sur karamell, 2 Jenka-tuggummin, kanske ett hubbabubba i valfri smak och kanske nån Banana Skids ...en lång sak som var gul och beige och som var seg o go och alltid ett sånt här godishalsband. Man hade det runt halsen och drog i resårbandet och åt. Det var kladdigt som fan men det brydde man sej föga om :=) Så när min son i lördags ville ha ett sånt här halsband så kom minnena åter till hans mor. Smällde även i mej en del hockeypulver och nötcreme. Jag o Alexander brukar köpa nötcreme nån enstaka gång när vi handlar. Så äter vi det på vägen hem. Klämmer ut och drar med tänderna :))) Och jag minns också de där tuggummikulorna som man stoppade i munnen så började det knastra och poppa runt i munnen :=) Coolt när man var liten.
Jag kommer nog alltid att vara en smula barn...jag behöver det, både för Alexanders skull och för min egen. Och det är jag nog inte ensam om....
Ha en fin dag!!

1 kommentar:

  1. Vi brukade alltid gå till Grönvägskiosken när den fanns :-)

    SvaraRadera