torsdag 25 november 2010

Sova hela dagen och massa glögg inatt på jobbet

Bild lånad från google

Nu väntar sängen på mej och det är nice!! Kommer nog sova gott. Sov 4 timmar igår på dagen och ändå kunde jag knappt hålla ögonen öppna sen på natten. Är lite förkyld så kan bero på det, att jag är trött alltså.


Sitter i sängen och tycker synd om alla er stackare som måste ut nu i snön. Jobbar min sista natt inatt och sen är jag långledig. JIPPI!


Imorgon bär det av till Kalmar. Vi åker bussen kl 16.45 och kommer väl ner nån gång sent på kvällen. Hoppas det blir ok väder. Vi ska nämligen hämta vår bil som vi ska köpa av Sebbes pappa och Maggie. Underbart med egen bil!! Storhandlingarna, IKEA, familjeutflykter och resorna till alla våra föräldrar. Frihet!


Jag kommer nog ta med min dator ner...mest för att jag ska kunna ladda över batteri från den till Iphonen. Men även för att lillen ska kunna se på nån film. Men hoppas han kommer sova lite också. Det är en lång resa för en 3.5-åring. Men i somras var han så duktig och satt still hela vägen. han läste vägskyltar och nummerplåtar så det stod härliga till :=)


Måste få skryta lite (stolta föräldrar). Han lär sej fler o fler ord. Han kan läsa alla t-banestationer. Bussarnas linjer och även städer i Sverige på kartan, han kan peka ut vart olika stöder FINNS på kartan!. Han har ett sifferminne som är helt enormt! Tror ta mej tusan att det är ganska unikt för hans ålder. Han är så duktig och vi har så klart uppmuntrat jättemycket men när han inte vill mer så säger han bara: Nä nu vill jag leka med bussen och så går han :=)


Hans farmor som är speciallärare tycker detta är otroligt. Trodde att detta skulle avta mej det har snarare blivit ännu mer. Lilla Nutti!


Sådär, nu är det färdigskrytet :)


Ska krypa till kojs nu. Men om jag inte tar med datorn ner till Kalmar så bloggar jag från Iphonen. Så det blir inga bilder då eftersom jag vill fortf inte vet hur man gör..


Jag köpte glögg igår innan jag åkte till jobbet men dte blev aldrig att vi drack det. Ikväll blir det lite glögg med kollegerna. Jättemysigt! Faster Hanna var här igår kväll o hade med sej en exklusiv glögg. Mums med mandel och russin till! Vill bara ha mer och mer.


Ha det så fint alla och kör försiktigt på vägarna.


KRAM

1 kommentar:

  1. Kul med en egen bil. Min dröm fortfarande...
    Och det är klart man får skryta ibland. Man är ju stolt mamma!!!
    /Mamma till Wille och Calle

    SvaraRadera