måndag 29 november 2010

Lördag

Vi vaknade ca 9 och åt frukost. Det hade snöat hela natten och hela dagen. Landskapet var kritvitt o jättevackert! Vi tog det lugnt och sen åkte farfar, Sebbe, Nutti o jag in till Kalmar och skulle handla lite saker till vår bil som vi nu har köpt av dem. Det var därför som vi åkte ner den här helgen. Jätteskoj! Alla grabbarna gick till JULA och jag strosade runt på köpmarkanden. Köpte välling, nappflaska och blöjor. Vi möttes sen upp och farfar frågade om vi behövde nåt till Alexander. Skidor? Vinterskor? Vinteroverall? Men inget av detta behövdes faktiskt men en hjälm behöver han ha när han åker pulka. Så då fick ha en REEBOOK-hjälm och en cool mössa av farfar o Maggi. SÅ SNÄLLT! Verkligen uppskattat!
Innan vi skulle hem så sa jag att jag gärna ville köra förbi Seven Eleven och köpa mej en latte. Svärfar bara flinade och tycker att jag är en äkta stadsbo :) Han förstår sej inte på mej.
När vi kom hem igen så vilade vi lite. Alexander sov middag också. Efter vilan så bakade farfar och Alexander lussekatter. Alexander njöt verkligen av allt! Sen på kvällen så lagade Sebbe och hans far middag. Det blev en jättegod kycklinggryta och ris. Kjell hade gjort en himmelsk dessert också. Mumma!
Vi la oss ca 22.30 för både jag o sebbe var helt slut. Antar att man blir det av lantluften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar