onsdag 1 december 2010

Alexander är nu kortklippt och vi har storhandlat

Idag har vi varit busy. När jag masat mej ur sängen efter filmen så hämtade jag fisen på dagis. Vi åkte direkt till frisören och jag höll alla tummar att han inte skulle banga ur men det gjorde han inte! Duktiga killen. Nu ska jag dock inte skryta för jag tog honom till Mc Donalds (haha nu får ni vatten på kvarn sen förra inlägget va?) och sen handlade jag en zoo tablettask, han älskar dem samt lite Smarties. Just in case om han skulle ändra sej ang klippningen. Han satt så duktigt hela tiden men hade liiite svårt att sitta still. Han skulle blåsa bort håret som hamnat på förklädet hela tiden, men i slutändan så var han superduktig! Lilla grynet! Behövde inte muta honom med godis men fick säga under klippningens gång att han skulle få lite smakskens sen om han var duktig. Tycker att han förtjänade det. Annars är det godis på lördagar för oss.
Sen när pappa kom fr jobbet så åkte vi till Citygross vid Kungens Kurva och storhandlade. Blev mycket men vi behövde mycket också. Känns så skönt att fylla upp frys och kyl. Hatar när det gapar tomt. Alexander var så glad och pigg och Sebbe älskade hans nya frilla. Jag kommer lägga in bild imon för nu är jag slut så jag ska snart krypa till kojs. Kanske blir en film i sängen som jag somnar till.
Imorgon är dagis stängt så jag o Nutti ska hänga. Vi ska äta lunch ute med morbror Gustav innan han ska vidare på jobb hela kvällen. SEn åker vi nog hem o sover en stund för att orka med lite bus i skidbacken på eftermiddagen. Mysigt!
Ha en fin kväll kära läsare, KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar