onsdag 29 december 2010

Tonåringarna ger mej nervsammanbrott

Inlägg från iPhone igen så no pics idag heller:(

Först vill jag skriva att Johanna engelholm fyllt år igår (idag för mej för jag har inte somnat). Hoppas du hade en bra födelsedag gumman!!!

Kom hem idag på morgonen och la mej i sängen. Sebbe gick upp när jag kom hem och jag kröp ner hos nutti som vaknat. Han spelade på min mobil och sen ville han kolla på Charlie och Lola på svtplay. Jag låg där hos honom och när klockan va ca 9.48 kom farmor och nutti gick upp och de målade med vattenfärger. Jag borstade tänderna, pussade nutten och slocknade som en stock efter jobbarnatten. Stängde av ljudet på mobilen och somnade mellan nytvättade lakan. Härligt! Sov ända till16.30. Steg upp och lekte med nutti och farmor. Lagade lite mat till mej(de andra två hade precis ätit) och sen kom SEB från jobbet och de spelade lite fotboll inomhus?! Jaja det gick ju bra iallafall:) sen åkte jag iväg för ytterligare en jobbarnatt.

Har inte så mycket kul att skriva om just nu. Men en sak som är gudomligt är att farmor tar med nutti till Hanna och han ska sova fär hos dem imon natt och jag o SEB får egenkväl/natt!!!! Fast jag vet att jag ändå alltid springer in i nuttis rum flera ggr och jag sover på hans kudde:) men jättemysigt med en hel kväll, utan nattning och allt sånt. Ska möta upp SEB vid östermalmstorg imon och handla lyx i östermalmshallen inför kvällen. Gott! Hur ofta unnar man sej det liksom?

Idag kom en present till nutti från farfar och Maggie. En ljudbok med mumin dom läses av mark levengood. Tack så mycket!!!

På torsdag åker farmor fr Sthlm efter en vecka. Tack farmor för en härlig jul!!! Jag hämtar nutti på förmiddagen ochvsen blir det nog pulkaåkning. Varför inte ta med lite varm choklad och smörgåsar ut oxå??? Ohhhh mysigt!!! Jag är föräldraledig på nyårsafton! Så glad över mina sparade dagar!!! Gustav och Lova kommer hit. Det va meningen att de dkulle åkt till mamma och Kjell men vädret sätter stopp för det så de är med oss. Trevligt trevligt!!! Fick en svart fin klänning av svärmor i julklapp( hon vet exakt vilken typ av stil jag gillar) som jag ska ha på nyårsafton. Kanske glitter i håret och en boa runt halsen? Eller är man för gammal för glitter? Måste berätta en kul sak. Igår när jag stod i kön till bankomaten innan jobbet så kommer det två fjortisar med helspacklat face, mysbrallor och stora ringar i öronen, de frågar mej vart jag köpt min röda SVEA-mössa. Säger att jag fått den av min kille men att den förmodligen e köpt på Åhléns i city. Och sen frågar de mej vart jag köpt mina SSS-mysbrallor. Svarar att jag köpt dem på Nautiska vid gamla stan/Slussen. Hela konversationen pågår medan tjejerna febrilt tuggar sina chockrosa tuggummin som smälter ihop med det äckliga kilot läppglans de har på läpparna. De tackar för sej och går därifrån. Och där står jag i kön och inser att jag har exakt såna kläder som fjortosarna gillar.....jag har ofta mysbyxor när jag jobbat, samt min goosejacka och min enda mössa, Sveamössan. Kände mej för stor i mina kläder. Tog ut pengar ur automaten och stack fort ner i tunnelbanan. Måste byta klädstil! Nyårslöfte?

1 kommentar:

  1. Ja visst behöver man lite tid tillsammans emellanåt! Hoppas att ni har haft det toppen!/Kram Nilla.

    SvaraRadera