måndag 20 december 2010

Om att gå ut o äta ensam

Här är det små julklapparna som vi gjorde igår till Alexanders fyra dagisfröknar. Söta små filurer! Jag älskar att baka och fixa godis själv hemma. Om Alexander vill vara med så är det ju självklart ett plus i kanten men han tröttnar ganska snart och börjar leka med nåt annat men jag tycker det är bra att erbjuda att han får vara med i köket och hjälpa till. Så han känner sej delaktig. Slicka skålen är han inte så jätteförtjust i men desto mer till mej haha. Jag älskar sånt och har alltid gjort! Minns så tydligt när vi bakade hemma hos mormor när vi var små. Hon sparade alltid mycket smet/bulldeg åt oss.

sushimat för hela lilla familjen

Min fina underbara lillebror


Jag på fiket med lillebor
Här är bilder på mej o lillebror när vi var o fikade samt lite middag till kvällen hemma med mina killar. Jag valde sushi, Sebbe Bentolåda och en minisushi till Alexander.
Tänkte på det här med att vara ute o shoppa med man o barn....det är nåt man ska akta sej. Iallafall om mannen och barnet tröttnar. Vem kan inte gå o spana och handla i timvis? Jag kan iallafall! Hatar verkligen att stressa när jag ska shoppa. ALLRA ALLRA bäst är att få gå ut själv på stan/IKEA och bara gå runt...tilll vilka affärer man vill, sen gärna gå tillbaka igen...utan thafs. Visst kan man gå med vänner. Det är också roligt men bäst är nog att gå ensam. Då behöver man inte ursäkta för att man vill gå tillbaka och titta och prova det där klädesplagget en 3e gång...men med vännner är det bra för då kan man gå o ta en fika och så kan man få goda råd. Jag är en sån människa som ALDRIG fikar eller äter lunch själv. Om man sitter på restaurang och så ser jag nån som sitter och äter ensam så har jag god lust att fråga om inte personen vill komma och sitta med oss. Jag tycker så synd om de som äter själva. Vet inte varför. De kanske tycker det är avkopplande att gå ut o äta själv ibland, inte vet jag, men det ser så ledsamt ut...
Min pappa äter ute ofta, ibland själv och ibland med kollegor på jobbet och jag ringer alltid och säger att vi kan prata medans han äter då han ska ut ensam och då säger han att han kan ringa upp när han är klar...han förstår inte att jag känner som jag gör...Men dte är väl bara att släppa antar jag. Alla känner nog (förhoppningsvis) inte som jag gör. Men jag tycker iallafall inet om att se ensamma människor äta ute. Hemma, fine! Men inte ute...stackars stackars människor som inte har nån att prata med när de är ute o äter haha. Så typiskt mej att känna så förmodligen!
Ha en fin dag kära läsare! Och ni, när ska dte sluta snöa????? Har hört att det ska bli jättekallt p onsdag...brrrrr. Bara ett par dagar kvar till julafton. Mycket som ska fixas med men ska försöka att inte stressa ihjäl mej. Ta efter ni också och njut av tiden som är. Som en gammal vän, Jessica Thulin skrev på Facebook: Det blir jul ändå :)
KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar