torsdag 23 december 2010

GOD JUL TILL ER ALLA


Oj vet inte vart jag ska börja :) Jag har pysslat o fixat mest hela dagen. Farmor och Hanna tog Nutti på dagen och flera timmar framåt, Tack till er! På så vis kunde jag handla det allra sista. Igår kväll fixade vi all julmat men det e ju alltid saker som man kommer på att man glömt. Hanna, Farmor och Nutti var på utflykt på Djurgården och hade mys på sitt håll. Jag handlade lite mer julklappar och så har jag gjort Rocky Road. Blev kanon! Med jordnötter, Dumlekola, nonstop, mashmallows (stavas?) och pistagenötter. Mumsigt! En plåt med knäck. Har rullat massa köttbullar och förberett annan mat inför julafton. Jag har tagit massa kort men orkar inte lägga in dem nu. Jag är helt färdig, både i kropp och sinne men en skön trötthet och jag är nu nöjd och kan sova gott inatt.


Som den nattjobbare man är så är jag ändå klarvaken och ska kolla på en film på datorn och hopppas jag blir trött sen.


Just det ja, jag hittade en klänning idag som jag ska ha imon. Jättefin! Ingen röd utan åt det lila hållet, ljuslila. Vi har också pyntat och Nutti tog in alla tomtarna på sitt rum o placerade dem där. Inga i resten av lgh, haha lilla Nutten! Han har klämt o läst på alla julklapparna ikväll och är fortf vaken :)) Han o farmor ligger på Nuttis rum och ska försöka somna. Min älskling sover redan här jämte mej. Det e bara tomten och jag som är vaken (och alla andra busy människor så här i juletider)


Jag kommer med stor sannolikhet inte att blogga imorgon, då det e julafton så återkommer efter det!
ÖNSKAR ER ALLA EN RIKTIGT GOD JUL! TA HAND OM ER OCH VA RÄDDA OM VARANDRA! JAG TÄNKER EXTRA MYCKET PÅ ALLA ENSAMMA MÄNNISKOR OCH DE SOM HAR DET SVÅRT, BARN SOM VUXNA OCH DJUR. DET FINNS MÅNGA BARN SOM TVINGAS VARA HEMMA I MISÄR UNDER JULLOVET OCH VILL INGET HELLRE ÄN ATT JULEN SKA VARA ÖVER SÅ DE HAR EN ANLEDNING ATT INTE VARA HEMMA. MAMMOR OCH PAPPOR SOM DRICKER VID JULEN OCH SKADAR SINA BARN...
TÄNDER OXÅ LJUS IMORGON FÖR DEM SOM INTE FINNS HÄR PÅ JORDEN LÄNGRE....
GOD JUL ALLA ÖNSKAR LINDA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar