tisdag 28 december 2010

Här har ni min bok (inlägget)

Julhelgen är over med allt vad det innebar. Lika snabbt som den kom, lika snabbt va den förbi...men jag har njutit av julen. Kanske mer i år än tidigare år. Har julpysslat mer, bakat julgodis i mängder, slagit in paket i fina papper och dekorerat dem med band och snören samt scrappingdekor. Jag älskar att fira julen hemma hos oss. Jag vill göra jularna minnesvärda för Alexander, likadant som jag själv hade som liten. Tänk va, nu är det jag som är mamman...jag som påverkar Alexander och formar honom, jag o hans pappa. Jag ska göra mitt allra bästa för att ge Alexander en fin och trygg barndom med stabilitet och massor med kärlek, ömhet och förståelse. Det är vår gåva till honom. Att ge honom liv!

Snart är det nyår!! Wow alltså! Ytterligare ett år har passerat, hej då 2010! Och välkommen 2011! Vi firar lugnt i år, jag och min lilla familj. 3-rätters och mycket kaffe fram till 12-slaget för att vi ska hålla oss vakna. Eller det kanske räcker att nutten e vaken, då behövs inget kaffe. Visst är det konstigt att man är jättetrött då man MÅSTE vara vaken. Lustigt det där:) annars är det ingen match för mej att vara uppe på natten! Jag är som en tonåring säger Sebastian. Uppe sent och sover sent. Ingen bra kombination när man har en go och pigg liten 3.5-åring. Men ska inte klaga! Han är grym den lille mannen! Han vaknar runt 08 för det mesta. Är det helg så vill han ofta kolla Bolibompa ibland på nån dvdfilm eller smyger in i vårat sovrum, drar ur laddaren ur min iPhone och spelar Angry birds. Vi har givetvis dörren öppen och vi vaknar när han stiger upp och allt det där, men vi måste inte börja dagen så där JUST NU. Så ni behöver inte oroa er. Vi e med hela hela tiden! Ibland kommer han och lägger sej mellan oss och läser nån bok tills han tycker det e dax för mami och papi att komma upp. Men för det mesta så vaknar pappa innan nutti eller så går de upp samtidigt. Jag däremot, jag kan snooza länge. Men är det dagis och allt det där så är det bra att komma upp innan nutten vaknar då kan man förbereda frulle. Men oj va jag snöade in på detta då:)

jaja, snart e det nyår! Härligt! Vad ska man äta då?? Måste klura på det. Kanske ska göra lammstek? För att inte låta alltför skrytsam så är jag grym på lammstek! Hehe! Men vi har en bamsing i frysen som bara väntar på att få tillagas! Måste ha mycket citron och rosepeppar (eller va det rosmarin?) jaja de där röda smuliga kulorna;) samt vitlöksklyftor instoppade lite här och där. Gnida in allt länge! Jammi! Då smakar det inte nystickad lammullströja! Viktigt är att inte ha ett gammalt får. Ett litet lamm är bäst! Usch och fy, jag mår illa av mej själv! De är ju så söta...och här sitter jag o snackar tillagningstips på dem?! Change subject!

Ok nu har jag tjattrat klart for now...just det ja, va en snabbis på rean. Vilken skit! Allt lugger i högar på golvet. Min man sa nåt klokt en gång när jag kollade reakläder: älskling, jag vet att du gillar tröjan men hade du köpt den om det inte va rea på den? Jäkla smart! Nu tänker jag alltid på det. Fast visst kan man hitta saker oxå, absolut men iallafall JAG kan bli lite förblindad av de röda lapparna. Måste genast avsluta! Skriver på iPhone och har ingen känsel i lillgingret som står rakt upp i luften! Hej så länge!! Pusd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar