onsdag 22 december 2010

Gottepåse, städ och julstämning

Tidigt idag på morgonen. En trött mamma men det gick ju bra sen iallafall :) Trots tovigt hår och trötta ögon samt en o annan påse under ögonen
Här är det som jag fick av svärmor och Hanna idag

Idag vaknade jag med halsont så bestämde ganska snabbt att Nutti skulle till dagis idag. hade som tur var inte sagt nåt om att han skulle vara ledig idag. Jag fick ändå saker gjorda hemma efter att jag lämnat honom på förskolan. Har städat hela lägenheten när mobilen ringer och svärmor säger att hon kommer om 10 min. Fick lite panik för man vill ju alltid att det ska se fint ut när svärmor är här. Oavsett om man är mitt uppe i städningen. Men som tur var så hade jag städat klart :) Hon kom hit med sin packning för hon sover hos oss under julen men inatt sover hon hos Hanna. Hanna kom o hämtade Gudrun och de skulle vidare in till stan för fika. Jag fick en stor gottepåse med julsaker och mums. Det var en stor amaryllis (tror jag), gulddraperade stearinljus, blockljus, snapsglas, choklad, julservetter, värmeljus, små bruna ljus med juldoft, nejlikakryddor, en jultavla, tomtebloss, godis mm. Gissa om jag blev glad!! Men det är svärmor det! Hon vet vad man behöver!


Nu ska jag hämta Alexander på dagis. Längtar efter honom o samvetet gnager för han skulle ju varit hemma idag med mej. Ikväll ska vi möta upp pappa och handla julmat. Sen ikväll blir det väl en plåt med knäck. Annars är allt julgodis klart.


Det e kallt mina vänner, riktigt iskallt! Inte som den där dagen förra året då Nuttis ögonframsar frös och blev alldeles vita men det är inte långt ifrån! Nu håller man sej inne mesta delen av tiden! Ska bara hämta pulkan så får nutti åka pulka hem. Det gillar han!


Typ bara en dag kvar till jul! Julkänslan som försvann idag på morgonen har åter infunnit sej. Härligt härligt! Nu e man på topp och halsen mycket bättre! Vill köpa en julklänning. Såg en fin röd på Cubus. Kanske slår jag till, kanske inte. Har inte lust att gå i affärer nu så här då det är mycket folk ute. Speciellt inte med en liten Nutt.


Ha en fin kväll på er bloggläsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar