torsdag 30 december 2010

En underbar kväll igår samt nya bilder

Igår mötte jag upp min prins. Vi gick o handlade påslakanset till vår säng och till Alexanders. Jättenöjda! Sen handlade vi mat. Visst är det jättemysigt att gå o handla saker som är helt onödiga. Som man bara kommer äta för kvällen. Inget "tänka långsiktigt" som man annars göär en hel del. Vi gick runt o plcokade ner saker i hela vagnen och sen gick vi hemåt. Stannade till och hyrde en film. Vi åt direkt när vi kom hem. Sebbe fixade fram maten medans jag tände ljus i lägenheten. Vi åt o pratade (mycket om vår fina son). Tänk va lustigt det är. När man är barnfria så är det enda som man tänker och pratar om är ens barn :) Men vi njöt också. Oj va härligt tyst dte var. Så skönt att slippa göra välling, borsta tänder (under protester), bada, läsa saga osv...och att veta att man skulle få sova utan minsta ljud. Inte för att Nutti vaknar så mycket men ändå. Bara kunna koppla av till 100%. Vi dukade av och jag bäddade med nya påslakanen och så tog vi med täcket ut i soffan och bullade upp med massa kuddar och så kollade vi på filmen. Det var en jättebra film med Matt Damon som heter Green Zone. En film helt i vår smak! Sebbe valde och jag var väl sådär när vi stod där men det var en kanonfilm! Helt klart värd att se om man inte är ett fan av enbart komedi och kärlek. Hatar såna filmer by the way!
Jag fick fotmassage under HELA filmen för att jag var världens bästa enligt Sebbe. Kärlek! Tack darling! Och tack för en underbar kväll!!! Det var guld! Och tack till svärmor och Hanna som gjorde detta möjligt!!!
Vi somnade sent igår och idag vaknade idag 9.30 och åkte för att möta upp de andra och hämta hem en liten prins som var mycket trotsig när vi kom hem...men det var ju bra att energiförrådet var påfyllt :) Vi följde med farmor till centralen för hon åker från Sthlm idag efter en vecka i storstan. Jag o Alexander åkte hem o sov ett par timmar och sen gick vi o lämnade tillbaka videofilmen vi såg igår. Lagade american pancakes på kvällen, jag o Nuttimannen som vi åt när Sebbe kommit hem. Sen när klockan var 21.15 så la sej Alexander efter en kväll av bad, sagor och en hel massa bus.
Sebbe o jag har kollat på en ny krigsserie på play och nu hamnade jag här :=)
Imon är det nyårsafton!!! Sista dagen på året....
Här kommer lite bilder:
Här är matbutikens delikattesdel som vi handlade i igår när vi skulle vara barnfria :) Jättemycket att välja mellan. Sebbe tog nån marinerade kycklinglår och nåt annat till som jag inte minns nu. Jag valde grillade och marinerade revben av kalv och till det en god varm potatissallad. Man blir verkligen hungrig när man ser allt de har.
Här tillagas american pancakes av mej och Alexander. Så mumsigt! Detta åt vi som kvällsmat och jag tycker att det passar utmärkt som frukost på helgerna (om man inte går på hård diet men det gör ju inte jag verkar det som haha). receptet är från min bok som jag fick av världens bästa lillebror i julklapp.

Stekning av sötnosarna, notera hur bakpulvret gör dem extra tjocka. Inte alls som vanliga pannkakor. Kommer nog aldrig mer göra vanliga efter att ha gjort dessa. Så stor skillnad, både vad gäller smak och konsistens.


Och så här blev resultatet!



Dagens lunch intogs av mej och Alexander i Gallerian. En nyöppnad restaurang som vi gick till. Musigt! Jag fullkomligt älskar spaghetti Bolognese ute. Mycket godare än den jag gör hemma :=)




Dessa grön/grå bäddset köpte jag till vår säng. Visserligen har vi stort täcke till hela sängen och detta var två små men vi har små täcken också så jag bytte. Materialet är jättemjuk bomull. Inte alls så där stela o hårda som nya lakanset påslakan kan vara.





Detta påslakanset köpte jag till Nutti. De är grå. Kanske inte direkt "barnaktigt" men väldigt mjuka och sköna, gillade att det var knappar som man knäpper iho med. Han har så mycket färg i sitt rum så det behöver neutraliseras lite haha







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar