tisdag 21 december 2010

Pippi Långstrump på T-banan

En av favoriterna här hemma som vi "träffade" idag
Idag vaknade vi tiiiidigt av väckarklockan!! Vi skulle vara på BVC kl 8.30 så fick ställa klockan på 7.15. Jag är såååå glad att jag inte jobbar dag för jag KAN inte förstå hur man kan orka jobba en hel dag efter ett uppvaknade så tidigt! Kanske har jobbat natt för länge nu :) Stackars alla som måste gå upp tidigt på morgonen :)


Sen lämnade jag på dagis och mötte upp fina Kiril på stan för lunch o fika. Sen hämta lillen och sen kom Gustav o Lova hem på middag här och barnen lekte.


Igår kväll gjorde jag julkola, min mormors recept. Då kan det inte bli annat än gott! Nu börjar det bli mycket julgodis här hemma. Får nog hejda mej lite. Inte för att det inte kommer att ätas upp utan för att det mesta kommer att ätas upp av MEJ! Gjorde Jansson igår igen. Blir så trött på mej själv men det är ju himla gott! Ursäktar mej med att jag måste öva inför julen.


Idag har det varit så himla kallt!!! Tur att Alexanders avd var inne idag när vi kom på fm. Vi var inte där förrän ca 10.30 och då skulle de vara inne och pyssla med juldekorationer...sötnosarna!


Vi såg Inger Nilsson AKA Pippi Långstrump på t-banan efter att vi varit på BVC. Jag viskar till Alexander (VET ATT MAN INTE SKA VISKA) hon som spelar Pippi Långstrump sitter där men att hon är stor nu. Varpå han utbrister: Vart mamma? Vart sitter Pippi Långstrum??!!. Jag höll på att smälla av! Hon sitter allstå 1 meter ifrån oss och han skrek så hela vagnen hörde. Men det är mitt fel. Borde ju ha förstått att han skulle reagera så. Mitt fel helt och hållet! Men jag tyckte ju också att det var lite spännande med tanke på att dte är en favvo som går varm här på DVD dagligen. Hon hälsade på oss och log mot Alexander. Han fattade aldrig att det var "Pippi" som hälsade utan lommade vidare helt enkelt!


Nu är det lite playTv som gäller: Våra vänners liv heter serien och jag är helt lost!


Ha det så fint kära läsare världen över. Så glad att så många från så olika länder läser mej. Ni är mer än välkomna!


Och idag har jag smsat lite med min kusin Jeanette. Jätteskoj!!!! Är dålig på att höra av mej men släkten är viktig för mej...


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar