lördag 18 december 2010

Kulturhuset med Kiril och nojig efter terrordådet

Jag på Kulturhuset när vi tog en fika efter lunchen. Härlig utsikt över Plattan (Sergels Torg) där man spanade ner på alla julstressade stackare
Jag i svart/vitt

Min lunch, pasta carbonara


Kirils lunch. Fläslfilé med kinoa (stavas????)

Igår tog Kiril lite bilder på som jag tänkte bjussa på. Haha jag är så egotrippad! Som ni kan se så har jag även fått lite mer hull på kroppen men det ska jag arbeta bort efter jul. Nu orkar jag inte tänka på det. Nu njuter jag av mums varje dag! Vi åt lunch i gallerian och det var smaskens. Kiril ville inte gå dit och äta men jag tjatade (det brukar funka för det mesta). Jag älskar deras pasta där på den restaurangen. Sen gick vi vidare till Kulturhuset och fikade. Det var jättetrevligt. När jag skulle hem så gick vi över plattan och då står det en man där med ryggsäckar och en mikrofon och så vidoefilmar han på människorna runt omkring. Efter terrordåden förra helgen em bit bort på Drottninggatan så är jag ta mej tusan nojig! Det kändes väldigt otryggt där inne med folksamlingar vart man än gick. Så är det ju i Sthlm och jag har aldrig tänkt mcyket på det men nu efter detta så är man ju lite orolig. Kommer inte ta med Nutti in till citykärnan, såeciellt inte nu när det är så mycket folk. Men det kändes inget bra att vara där på plattan så vi stack fort som tusan där ifrån. Jag ska ev in till stan med min lillebror Gustav idag, utan Nutti såklart! Vi ska ta en fika och jag ska fixa lite julklppar. Man kan ju inte hålla sej borta för evigt heller men man ska ju alltid vara försiktig!
Bloggar lite mer ikväll, Nutti sover och jag ska passa på att kolla på en film på datorn. Sebbe spelar fotbollsmatch så jag ska bara slappa en stund. Kram på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar