fredag 10 december 2010

Min nya ljuslykta och lite inredningsprat

Jag har som sagt var kommit in i en oroentalisk period och hittade denna underbara ljuslykta på Indiska som jag la in här nedan. Fastnade för den direkt men undrade om den var lite väääl julaktig men har funderat på den och att jag kan ha den året om. Pratade med min käresta om orientalisk inredning och han var helt inne på det så länge den ändå var stilrent och inte pråligt med massa tingel tangel. Det är jag också emot. Men vi har så vitt hemma så lite detaljer som soffkuddar, ljuslyktor och gardiner så kan man få till det utan att det behöver bli ett helt nytt hem och stil som man alltid måste ha. Med detaljer kan man bara byta och så har man en annan stil. Både jag och Sebbe gillar de rena raka dragen. I sovrummet har vi "hotell"-stil med en bred ganska låg byrå med raka former i brun-rött träslag och samma märke o kulör i sängstommen. Till det har vi helvita väggar och en stor garderob med skjutdörrar. Stilren stållampa i fönstret och en orkidée i fönstret med vit brun kruka. Jag får panik om det är för mkt saker i sovrummet. Innan vi flyttade hit så hade vi ju alla Alexanders saker i vårat sovrum och det blev så mycket intryck o färger att jag blev alldeles snurrig. Nu hade vi ju dock inget val än att ha allt sånt i sovrummet med tanke på att vi bodde i en tvåa på 54 kvm. Men nu är det guld med ett luftig sovrum. Bäddar ofta med vita lakan och påslakan med massa kuddar i. Älskar ändå vitt men det ena behöver inte utesluta det andra. Så här kommer min ganska stora ljuslykta. Hade ljus i den igår och det lyste vackert. Sebbe tyckte också att den var snygg. Det var ju skönt det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar