fredag 17 december 2010

lite bilder och vardagstress i Stockholm

Igår från våran sovstund. Mysigt och älskvärt! Sen sov vi länge...nära nära...
Här postar vi alla julkorten i snökaoset

Julklapparna från jobbet. Stekpanna med lock samt olivolja. Allt från Paolo Roberto. Trevligt trevligt! Jag tackar o bugar djupt!


De här fina julklapparna fick jag av jobbet :) Blev verkligen superglad! Det är Paolo Robertos kollektion. Har just kommit hem och är nu långledig i 10 nätter, jippi!! Har även tagit föräldraledigt på nyårsafton. Känns kanonbra! Vill ju vara med min familj så mkt som möjligt nu under julhelgerna! Det är guld värt för mej och ett stort plus med mitt jobb att jag är ledig mycket.


Igår var vi hemma hela dagen. Vi lekte, myste, spelade datorspel och läste böcker. Vi sov också och det var skönt för jag skulle ju jobba natten. Kan säga att de där sovtimmarna behövdes för jag hade en helveteskväll igår redan från start när jag kom till jobbet. SÅ MYCKET ATT GÖRA! Det tog lång tid och jag var trött. Va inte klar förrän kl 24.15 och sen fick jag blodtrycksfall mitt i allt detta :( Läskigt! Men mitt tryck är ju ganska lågt (90/50) men har oftast inga känningar av det mer än om jag slarvat med maten eller stiger upp för fort samt åker tunnelbana om det är trångt i vagnen. Då blir det totalt syrebrist och jag faller pladask. Men som sagt, inget jag berörs av ofta.



Jag och lillen postade alla julkorten igår också. Det var ju sista dagen igår men vi har ju brevlådan precis utanför oss så jag hade förberett med frimärken, kuvert och så scrappade jag dem för ett par dagar sen så det var bara för oss att posta dem. Blev väldigt många julkort i år ochd et tog sin tid men jag tycker det är så kul att göra kort.



I går fick mina kolleger sina julkappar och de var sååå rörda. De blev jätteglada och det gjorde mej glad också. Kändes fint! Förra året gjorde jag julgodis. Hade köpt nougat, hela madlar som jag rostat i stekpanna. Omslöt mandeln med nougat och så rullade jag bollen i kakao. Väldans festligt och mycket gott! Men i år blev det annat som även det var uppskattat.


Sitter i sängen och ser ut på alla stackare som springer för fulla muggar för att hinna med tåg och bussar. Vilken stress. Vet själv, för jag var i samma situation för ca 1 timme sen. Barn som äter frukost på bussen på väg till skola/dagis. Stressade mammor och pappor som vill göra barnen till viljes samtidigt som de kollar klockan. Plogbilar som sinkar allt i dess väg. Nån halkar, en annan springer förbi och hoppar över spärrarna, plankar vid t-banan och åker fast, nån bil har kört i diket, en har kört fast, x antal skottar fram sina bilar som nu ser ut som igloos, en annan svär för att bilen vägrar starta...ja det är mycket som händer en vanlig vardagsmorgon...

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni har det vännen,, Måndag e en ganska knasig,, kanske tisdag??? kan du då? Saknar dig,, kärlek♥

    SvaraRadera
  2. Vad gullig du är som ger dina arbetskamarater julklappar :) Kram

    SvaraRadera