lördag 25 december 2010

Julafton 2010

Julen 2010 var helt magisk!! Alexander höll på att läsa julklappsetiketter hela dagen. Han fick såklart lite godsaker i sin julstrumpa som han hittade på morgonen när han vaknade. Gustav kom sen på lunchen och vi åt sill-lunch och massa lax mm. Sen kl 15 kollade vi på Kalle och hans vänner (precis som alla andra) Vi åt massa gotyt till det och sen efterår så skulle Gustav gå o köpa mjölk och just då kom Tomten. Nuttis min var oslagbar!!! Mitt hjärta smälte! Han hjälpte tomten att dela ut alla paketen och han fick en hel drös med julklappar. Bussar (3 likadana SL-bussar av Gustav o Lova, en av mej o Sebbe och en av mamma och Kjell.) Haha dte var ju kul! 3 likadana! Sen kom Hanna från jobbet och vi åt allt det varma julbordet. MUMS!!!!!!
Vi fick alla så fina julklappar! Sanna och Simon gav honom ett TRUMSET!? Hur fan tänkte de nu???? De kommer få igen för detta!!!
Det var tråkigt att inte lilla Lova var med men Gustav var ju här och det var jag glad för iallafall.
Av nån dum anleding så funkar det inte att ladda upp fler bilder? Hade lite fler på lager så det var synd. Hade tänkt att göra ett riktigt blogginlägg om julen med massa bilder men har försökt så detta är de bilder som kom med.
Årets Rocky Road, gjord enbart på ljus choklad. Tycker att den lätt kan bli too much med bara mörk så jag gjorde på ljus denna gången. Vilken skillnad det blev! Hade schweizernöt-kaka, blockchoklad och vanlig mjölkchoklad. Ingredienser: pistage, jordnötter, marschmallows, nonstop, dumlekola (tror det var allt) Riktigt mastigt o mumsigt!
Nutti och farmor äter gottgott framför Kalle på TV:n. Kan det blir bättre? Det tror jag knappast!

Min fina underbara lillebror och min älskling framför Kalle Anka

Sebbe gjorde oss (vuxna) varsin Irish Coffe. Helt gudomlig!!! Blir en givande tradition till kommande jular måste jag säga! Min lillebror som druckit x antal såna sa att detta var den godaste han druckit. Inga dåliga poöng det!

Här kommer Tomten och pappa hjälper Tomten av med skorna. Nutti står o ser på med förväntansfulla ögon...synd bara att Gustav missade Tomten då han skulle ut o köpa mjölk...Bilderna blev lite konstig ordning. Tomten kom efter Kalle och hans vänner.




Här sitter vi o tittar på Kalle Anka och hans vänner. Man tröttnar aldrig på det, oavsett att man sett det på julafton i hela sitt liv (31 gånger) Medans vi tittade så åt vi knäck Rocky Road (de bästa jag har gjort!!), julkola, gosi, frukt mm.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar