torsdag 16 december 2010

hemmamys med min prins

Min älskling kollar på tv medans snön yr utanför fönsterna. Det e mys att vara inne och vi har tänt ljus lite varstans. Ska joina honom o läsa lite böcker som hans pappa fick läst för sej på 70-talet. Äldre böcker doftar ljuvligt!
Mina julklappar till mina kolleger som de ska få ikväll. Allt inköpt på Bönor och Blad. Och egna kort som jag gjort (det syns nog haha) Länge sen jag scrappde nu ;) Men jag gör alltid egna kort. Det blir lite mer känsla bakom. Kanske för att jag tycker om scrapping. Julklapprna är inte så mycket men de kommer från hjärtat! Det är det viktigaste. Så mysigt att ge bort något när någon minst anar det.


Lilla Nutten. Han sitter och tittar på barnprogram på tv. Han är piggare idag iallafall. Jag ska passa på att sova med honom när han sover middag för jag ska jobba inatt. Kanske gör vi lite julgodis sen. Beror på hur han mår. Jag skulle vilja baka lussekatter. Får heller inte glömma att ta med de små julklapparna till mina kolleger ikväll på jobbet. Förra året gjorde jag julgodis som jag slog in i fint papper och så scrappade jag varsitt kort. Förra året fick alla samma saker men i år gjorde jag det liite mer individuellt. Två av dem gillar té och den andra gillar marmelad. Så det blev några hekto av Liljeholmsblandning (champagne och jordgubbssmak) till té-fantasterna och två burkar marmelad (en med smak av saffran och en med blueberry)till vår sköterska. Samt ett par fudgekakor till dem. Allt är införskaffat på Bönor och Blad. Min favvobutik. ÄLSKAR DERAS SORTIMENT!
Nu är det lite sagostund. Kanske skriver mer senare idag, annars på återseende :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar