onsdag 8 december 2010

För dej Alexander. Nu slutar jag!

Nån gång imorgon på dagen tar mina sista cigaretter slut
Japp, som bilden lyder....jag ska sluta röka (igen). Men jag ska verkligen göra mitt allra bästa och jag är motiverad! För Alexanders skull, för min egen skull och att det går åt mkt pengar...40 kr om dagen. Jag röker såklart inte ett paket om dagen men köper ett nytt varje dag för att nästa tar slut på dagen nästa dag. Måste bli av med denna hemska ovana. Vill leva länge med min lilla familj...Men den allra största "orsaken" är mitt barn. Det är därför som jag slutar. Vill inte att han ska ha en rökande mamma. Vill se mitt barn växa upp. Uppleva alla hans steg i livet. Så nu idag gick jag med raska steg in på Apoteket och köpte ett pkt med 96 tuggummin i. Chansade på att klara mej med 2 mg. Köpte fruktsmak. Det kommer att bli svårt och jag kommer få svettningar, hjärtklappning och bli på dåligt humör och säkert bli fysiskt sjuk på kuppen. men det är en övergångsperiod. Efter 3 dagar är det värsta begäret över. Då kommer allt det psykiska. Men det ska gå. Jag har varnat mina kolleger på jobbet att jag ska sluta. Mitt tålamod kommer vara på noll. Det vet jag för jag har slutat förut och jag är inte att leka med. Har 7 st giftpinnar kvar som jag nog kommer suga länge på. Men nån gång imorgon så tar jag den sista. Men det ska gå! NU JÄVLAR!

4 kommentarer:

  1. Bra att du slutar röka tycker jag! Det är bara skräp det där och jag förlorade både min farfar och pappa på grund av cigaretterna! Det är bra att du tänker på Alexander och Sebbe!
    Du kommer fixa det!Lycka till!
    /Kram Nilla.

    SvaraRadera
  2. Du fixar det vännen! Behöver du skälla så vet du mitt nummer ;) Miss you love. Puss o kram

    SvaraRadera
  3. heja heja heja älskade vän du är bäst och jag vet att du klarar det!!!

    SvaraRadera
  4. heja hejat är från Cecilia och Pelle

    SvaraRadera